Estat i Generalitat signen els acords per un tram de la B-40 al Vallès Occidental i un paquet d’inversions viàries i ferroviàries

L’acord preveu donar sortida al quart cinturó des de Terrassa, on ara acaba, connectant cap a Sabadell i Castellar amb la C-58

La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha signat, aquest divendres al migdia, l’acord que fixa els dos protocols, per una banda, per a la construcció de la Ronda Nord, i, per l’altra, un paquet de 914 milions d’euros en infraestructures. La signatura arriba el mateix dia que el Mitma ha anunciat l’estudi informatiu per connectar Granollers i Sabadell per tren.

Una signatura que activa la maquinària administrativa, després que la consellera de Territori, Ester Capella, s’hagués avançat i confirmés que ja havia donat el vistiplau. Fonts del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana han apuntat que el següent pas és establir els convenis per dur a terme les corresponents obres i han situat la tardor com un possible escenari.

Aquests protocols han de determinar quin tipus de treballs cal fer. En el cas de la B-40, per unir Terrassa, Sabadell i Castellar. Fonts ministerials no han especificat el nombre de carrils, però han recalcat que es tracta d’una ronda, tot i que també han reconegut que el protocol no menciona que ha de ser una via d’alta capacitat. En relació amb una possible continuïtat de la carretera fins a Granollers, no indica que ha de continuar però tampoc ho descarta. El conveni per aquesta obra té quatre mesos per signar-se i els càlculs de les intervencions és d’uns 200 milions d’euros. 

L’altre protocol contempla quatre actuacions que cal definir, des del punt de vista tècnic. Es tracta dels intercanviadors de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Volpelleres i Hospital General amb Rodalies a Sant Cugat i Rubí (20 milions d’euros), respectivament.

Són treballs per determinar si cal construir noves estacions o moure’n alguna. Les altres actuacions són les intervencions a l’N-260 (260 milions d’euros), millora dels enllaços i tercers carrils a l’AP2 i AP7 (25 milions d’euros) i al Maresme, on hi ha prevista la pacificació de l’N-II, millores a les vies de l’R1 de Rodalies, als passos a nivell i connexions amb la C-32 (386 milions d’euros). 

Fonts del ministeri han admès que amb un possible canvi de govern pot quedar tot plegat en paper mullat, però han matisat que aleshores hi haurà un incompliment pressupostari, ja que són partides reservades en els comptes estatals.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't