El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha formalitzat el contracte de serveis per a la redacció de l’estudi informatiu per crear una nova connexió ferroviària entre la línia de tren de Barcelona a Sabadell i Terrassa (R4) i el corredor entre Mollet i el Papiol (operat ferroviàriament amb l’R8 entre Granollers i Martorell) de manera que es puguin generar serveis ferroviaris directes entre Granollers i Mollet i Sabadell i Terrassa. Fa tot just un mes, ja s’havia anunciat l’adjudicació però faltava la signatura del contracte.
L’Estat destina 744.150 euros a aquest treball tècnic que haurà d’estar enllestit en un termini de 30 mesos. El farà l’empresa TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL que també avaluarà la viabilitat d’una nova estació a Ripollet dins del corredor de l’actual línia R8.
Actualment, les línies R4 i R8 es creuen a l’entorn de Barberà del Vallès, prop del centre comercial Baricentro i la Universitat Autònoma de Barcelona. Amb tot, la infraestructura no permet que els trens saltin d’una línia a l’altra. Per anar a Granollers i Mollet fins a Sabadell i Terrassa amb tren cal baixar, com a mínim, fins a Montcada i, allà, fer un transbordament en tren.
Amb l’estudi informatiu redactat, es podrà fer tota la tramitació ambiental i es podrà encarregar la redacció del projecte, pas previ per poder licitar les obres i tirar-les endavant. El juliol de l’any passat, l’Estat ja va anunciar que es convocaria aquest estudi. Al novembre, es va iniciar la licitació que s’ha tancat ara.
Una reivindicació històrica de les dues comarques
La connexió ferroviària directa entre el Vallès Oriental i el Vallès Occidental és una vella reivindicació del territori que ha estat reclamada per actors de les administracions com els ajuntaments, per entitats i pel sector econòmic. També per sindicats com CCOO.
{{ comment.text }}