Més de 150 estudiants de l’àrea de Granollers es mouen per Europa amb les beques Erasmus+

Els centres educatius presenten els seus projectes d’intercanvi Erasmus+ aquest dimarts a la fira Erasmus Days

Més de 150 estudiants de l’àrea de Granollers van participar el curs passat en programes d’intercanvi amb centres d’arreu d’Europa mitjançant les beques Erasmus+ de la Unió Europea, segons dades dels Serveis Educatius del Vallès Oriental I de la Generalitat. Són alumnes d’ESO i Batxillerat de 16 escoles i instituts de Granollers, Canovelles, les Franqueses i la Roca. La meitat d’aquests centres gestionen ells mateixos les beques. La resta ho fan en consorci amb els mateixos Serveis Educatius.

“La idea és que cada centre posi en marxa i gestioni els seus propis projectes Erasmus+. Però cada cop són més les escoles i instituts que volen posar en marxa un d’aquests programes. El que fem a través del consorci és ajudar-los a fer el primer pas perquè després puguin anar pel seu compte”, explica Neus Ruiz, coordinadora dels Serveis Educatius del Vallès Oriental I, en declaracions a EL 9 NOU.

Alguns d’aquests han participat aquest dimarts a la fira Erasmus Days, que es durà a terme a la plaça de la Porxada i que organitzen els propis serveis Educatius. La mostra donarà a conèixer alguns dels projectes Erasmus+ on han participat instituts i escoles de l’àrea de Granollers.

“L’objectiu de la fira és explicar a la ciutadania què és una beca Erasmus+, donar visibilitat als projectes que s’han dut a terme i reivindicar les millores que aquests projectes han aportat a cada centre”, apunta Ruiz. “Quan un adolescent se’n va a fer una estada en un país que no és el seu, no només n’aprèn la llengua sinó que també descobreix tota una nova cultura i desenvolupa una sèrie d’habilitats socials que li són necessàries pel fet de ser lluny de casa.”

Però l’Erasmus+ no promou només la mobilitat de l’alumnat, sinó també del professorat. D’aquesta manera, docents de centres vallesans poden fer estades en escoles i instituts d’altres països i conèixer el funcionament dels seus sistemes educatius. “Poden anar-hi a fer classe o simplement a observar. En tot cas, agafen idees que un cop aquí poden contribuir a la millora de la tasca educativa dels centres on treballen”, destaca Ruiz.

L’experiència del Bellera

Un dels primers instituts vallesans que es van sumar al programa Erasmus+ va ser el Celestí Bellera de Granollers, que ha arribat a tenir 100 alumnes d’intercanvi a través d’aquesta modalitat en un mateix curs. Entre d’altres, ha participat en projectes com Elements for Life, on part de l’alumnat va estudiar els elements de la natura juntament amb estudiants de països com Suècia o Portugal. Aquest curs, ha impulsat un nou projecte centrat en el desenvolupament d’un model de turisme sostenible.

Náyade Carrasco, Luz Ramos i Pol Carrasco han participat en diversos d’aquests projectes. “És una forma de conèixer la realitat d’altres països tal com no ho faríem si només hi anéssim a fer turisme. Hem viscut el seu dia a dia”, destaca Pol Carrasco, que està cursant tercer d’ESO i ha fet estades a França i a Polònia. “És una experiència molt enriquidora que et permet conèixer gent nova i costums diferents”, afegeix Ramos, que fa segon de Batxillerat i ha estat a França, Polònia i Itàlia.

“Hem descobert nous sistemes educatius i noves maneres d’aprendre. I hem fet amistats arreu d’Europa amb les quals mantenim el contacte. És una experiència que recomanaria a tothom”, conclou Náyade Carrasco, que fa segon de Batxillerat i ha visitat Bèlgica, Itàlia i França.

LA PREGUNTA

Està d’acord que la Unió Europea imposi aranzels als cotxes elèctrics xinesos?

En aquesta enquesta han votat 325 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't