Experts en mobilitat proposen una xarxa de carrils bici a Llinars

També proposen canvis en el servei de bus urbà per acostar-lo a tots els barris

La mobilitat a Llinars va centrar la xerrada organitzada per Fer Poble-Amunt, que va comptar amb la participació de Benjamí Aguilar, de Granollers Pedala, i Josep Maria Olivé, de l’Associació per la Promoció del Transport Públic, fent especial incidència en les millores en el transport públic i la inexistent xarxa de carrils bici.

Aguilar i Olivé van focalitzar les seves intervencions en la diagnosi de la situació actual de Llinars i els reptes que té en matèria de mobilitat, així com les propostes de millora que ja s’han dut a terme amb èxit en altres municipis. Una xarxa pedalable d’àmbit urbà que connecti els principals barris i equipaments i un aparcament de bicicletes a l’estació, són alguns dels reptes més urgents. Aguilar va destacar la necessitat de traçar una xarxa de carrils bici dins de Llinars, que connecti els diferents barris i equipaments, i va proposar considerar els bons exemples de ciutats com Mataró o Vilanova i la Geltrú.

Aguilar va dir que els carrils bici a Llinars han de ser de circulació segregada per garantir la seguretat dels usuaris. Va assegurar que el fet que la majoria de carrers del poble tinguin la limitació de zona 30 per als vehicles de motor no pot ser mai una excusa per no fer-hi una bona xarxa de carrils bici.

Segons Olivé, Llinars parteix d’una situació geogràfica força privilegiada, amb una estació de rodalies prou cèntrica, i una zona, la del Baix Montseny, amb marge de millora pel que fa al transport públic, que el connecti amb àrees properes com el Maresme o el Vallès Occidental. En aquest sentit, Olivé va assegurar que la xarxa tarifària actual perjudica un municipi de la tercera o quarta corona com Llinars.

Segons Olivé, bona part del problema dels autobusos interurbans ve del fet que segueixen vigents les concessions signades fa 25 anys, i els ajuntaments tenen poc marge de maniobra per renegociar les condicions que ajudin a millorar-ne el servei. Per Olivé, una via a explorar per tal que el transport en bus pugui acostar el veïnat al centre és mirar d’ampliar el nombre de parades del bus interurbà i modificar-ne parcialment el recorregut perquè pugui recollir la ciutadania que ho necessiti dels barris més allunyats.

Paral·lelament a la xerrada, el grup municipal Fer Poble-Amunt ha presentat una moció per debatre en el ple d’aquest proper dilluns, per impulsar de manera prioritària la mobilitat sostenible a Llinars. Una moció que ha negociat amb altres grups municipals per aconseguir el màxim suport possible. “La forma com ens desplacem cada dia genera impactes importants en el medi ambient i en la nostra salut”, diu un membre de Fer Poble-Amunt. “És urgent avançar cap a una mobilitat més neta, eficient i equitativa que solucioni els problemes del model actual”, afegeix.

Fer Poble-Amunt creu que Llinars no ha fet cap avenç en l’aposta per la mobilitat sostenible. L’aparició de patinets i bicicletes elèctriques ha fet augmentar les persones que els utilitzen i “la inacció en la gestió de la mobilitat han convertit aquesta realitat en un problema de seguretat, tant per als usuaris com per a la resta de veïnes”.

Entre altres punts, la moció proposa una millora de l’actual carril bici entre Sant Josep i Llinars, gestionar la parada del bus entre l’Esportiu i l’església venint de Granollers, estudiar la implementació d’un servei de minibús amb parades a Can Boatell, Sant Josep, centres educatius, CAP i altres dependències municipals i establir converses amb l’Ajuntament de Cardedeu per disposar d’una connexió segura a peu i amb bicicleta entre Sant Josep, a Llinars, i el Poble Sec, a Cardedeu. També proposa implementar la proposta de Llinars pro carril bici de crear una xarxa de camins escolars on es pugui circular amb bicicleta que connecti els diferents centres educatius del municipi.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà l’Eurocopa de futbol?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't