L’associació de famílies d’alumnes (AFA) de l’escola Lledoner, de Granollers, farà aquest divendres a la tarda una jornada per reivindicar un pati educatiu.
En concret, reclamen que la Generalitat els permeti instal·lar uns tendals que ja han comprat per generar ombres a la zona del pati que queda entre la pista i l’edifici del gimnàs.
S’han invertit uns 10.000 euros de diners procedents del romanent de diners del pressupost del centre entre el projecte i la compra del material. Abans de l’estiu, ja es van col·locar els suports necessaris per subjectar els tendals. A banda, asseguren que tampoc els deixen col·locar dues estructures de jocs infantils que volien instal·lar al pati.
Infraestructures.cat, l’organisme del Departament de Territori que és responsable de la gestió de l’edifici escolar, no els ha autoritzat fins ara a instal·lar els tendals. Segons han explicat fonts d’aquesta conselleria a EL 9 NOU, no s’hi ha donat el vistiplau perquè els tendals han d’anar ancorats a la façana que està formada per plaques prefabricades. “S’ha demanat que l’instal·lador calculi si es poden ancorar o no a la façana amb garanties i, si no és possible, buscar alternatives”, han detallat.
Fonts municipals expliquen a EL 9 NOU que “l’Ajuntament ha facilitat i acompanyat a l’escola” en el procés d’intervenció al pati. “Infraestructures ha de donar permís i l’interlocutor amb Infraestructures és el Departament d’Educació”.
Des de l’AFA recorden que el pati de l’escola no disposa d’espais amb ombra perquè no hi ha ni arbres ni altres elements que en facin. Els suports es van col·locar a la primavera amb la idea que els tendals poguessin estar ja instal·lats a l’estiu perquè al centre s’hi fan casals.
També indiquen que han explicat el projecte al Departament d’Educació i que els sembla bé perquè lliga amb l’aposta que s’està fent per transformar els patis escolars dominats, tradicionalment, per una gran pista esportiva.
L’AFA de l’escola Lledoner reivindica des de fa temps poder transformar el pati com s’ha fet en els darrers anys en altres centres de Granollers com l’escola municipal Salvador Llobet, l’escola Salvador Espriu o l’escola Granullarius, en la majoria de casos amb recursos procedents dels pressupostos participatius. En el cas de l’escola Lledoner, el fet que Infraestructures mantingui la propietat de l’edifici fa que qualsevol actuació hagi de tenir el seu vistiplau.
La primavera de l’any passat la comunitat educativa ja es va mobilitzar per exigir que s’actués per reparar els degoters que hi havia en diverses aules del centre. Aleshores també reclamaven millores al pati.
{{ comment.text }}