QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Finalitzen les obres de naturalització del passeig Fluvial de Granollers

Les actuacions pels voltants del riu Congost inclouen també àmbits naturalitzats al barri Primer de Maig

El 9 Nou
23/07/2025
Granollers

Les actuacions de naturalització del passeig Fluvial de Granollers estan enllestides i el tram que va de la plaça de la Constitució fins a l’aparcament Joan Vinyoli ja és obert. Aquest avenç apropa el final de les obres per enverdir l’entorn del riu Congost. L’actuació ha convertit el vial asfaltat destinat als vehicles en una via per desplaçar-se a peu o en bicicleta i s’ha substituït el paviment d’asfalt i formigó per un sòl permeable de sauló.

També s’han fet noves plantacions, amb més arbustiva i arbrat. Això permetrà augmentar la superfície d’ombra i reduir l’efecte d’illa de calor en episodis d’alta temperatura. L’Ajuntament assegura que les millores ofereixen un entorn més adequat per al passeig i, alhora, conformen un ecosistema més beneficiós per a la biodiversitat.

Al llarg del passeig, s’han creat diversos sistemes de drenatge sostenible. Aquests espais faciliten la infiltració de l’aigua en cas de pluges, a través d’un llit de pedres i materials extrets de la mateixa obra. També s’ha fet una nova tanca en una part del tram central del passeig, que millora la visibilitat del riu.

També s’ha naturalitzat el barri Primer de Maig

El projecte de naturalització actua també a l’interior de Primer de Maig i Instituts, amb la finalitat de prioritzar la mobilitat a peu i en bicicleta i limitar la velocitat dels vehicles de motor. Per això, s’han ampliat els escocells als carrers Anníbal, Isabel de Villena, Navarra, Pius XII i Hermenegild Carrera, amb noves plantacions i més arbres, que permetran augmentar la superfície d’ombra i millorar el confort tèrmic de la zona.

Igualment, s’ha actuat a la plaça de les Hortes, amb millores que incrementen el verd i la superfície permeable. Finalment, s’han reordenat les places d’aparcament i s’ha canviat el sentit de circulació d’alguns carrers, per tal de pacificar les illes interiors dels barris.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 122 persones.