QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El futur de l’enginyeria

L’Institut Lauro de Bellavista col·labora amb Endesa per formar els alumnes en eficiència energètica

“Som conscients que aquí estem formant futurs enginyers i enginyeres”, deia Ana Maria López, docent de Tecnologia de l’Institut Lauro de Bellavista. Amb els alumnes de 4t d’ESO ha començat un projecte d’habitatge i sostenibilitat i, dins d’una de les unitats didàctiques, han col·laborat amb Endesa Educa per formar els alumnes en termes de sostenibilitat energètica.

“L’objectiu de la sessió és entendre el funcionament de la potència energètica que tenim a les llars i quines estratègies d’estalvi podem aplicar”, explicava Mariona Kirchner, educadora ambiental encarregada del taller.

A la xerrada, de poc més d’una hora, els alumnes van familiaritzar-se amb conceptes com potència normalitzada, potència total o mínima contractada. “Ens interessa que entengueu que la potència energètica d’una llar afecta directament el seu funcionament. Hem de saber si podem posar la rentadora i el rentaplats alhora o si ens saltaran els ploms”, comentava Kirchner.

L’activitat amb Endesa forma part d’una situació d’aprenentatge del contingut curricular. “Dins de la unitat hem parlat de tipologies d’habitatges, del seu disseny, de les seves instal·lacions i ara tractem la sostenibilitat. Amb tota aquesta informació hauran d’elaborar un treball i un disseny 3D de la seva proposta d’habitatge”, afegia López. D’aquesta manera, l’alumnat fa servir experiments pràctics per entendre conceptes de tecnologia.

Els estudiants de 4t d’ESO del Lauro tenen en ment un futur molt clar. La majoria d’ells volen dedicar-se a l’enginyeria, la informàtica o l’arquitectura. “Vam escollir l’optativa pensant en què volem fer quan acabem l’institut i perquè ens agrada. Les classes són molt interessants”, explicaven.

La seva professora, a més, destacava l’interès que mostren a les classes i en propostes noves com el taller amb Endesa. “Veuen la tecnologia d’una manera més propera i real. Aquestes experiències els són enriquidores perquè desperten la seva curiositat i senten que estan aprenent”, deia López. De fet, l’assignatura és una de les més demanades al centre i, enguany, alguns alumnes no han pogut cursar-la per manca d’espai a l’aula.

La sessió amb Endesa va acabar amb una activitat que consistia a equipar una llar amb diferents electrodomèstics, calculant les potències energètiques de cadascun i gestionant un pressupost.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 59 persones.