QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’FVO obre un espai d’activitats al centre de Granollers

La Fundació Vallès Oriental va heretar una casa al carrer del Sol on fan activitats des de fa un any

L’estiu de 2022, la Fundació Vallès Oriental (FVO) heretava un immoble al carrer del Sol, en ple centre de Granollers. Es tractava de l’antiga Galeria Sol i el pis superior de l’última propietària, Joana Almirall, que va morir al maig d’aquell mateix any. Després de reformar l’espai per poder adequar-lo a les necessitats dels usuaris de l’FVO, ara ja fa gairebé un any que hi desenvolupen activitats de tota mena.

“Estar en aquest local ens dona molta visibilitat i autonomia perquè desenvolupen habilitats socials quan van pel carrer i coneixen els comerços i veïns”, explica Mercè Font, monitora de l’FVO. “Estem creant una xarxa comunitària molt bonica. A més, com que coneixen l’entorn poden escollir en quines activitats volen participar. Hi sortim tots guanyant perquè ells se senten actius socialment i la comunitat rep diversitat”, afegeix Sònia Garcia, responsable de comunicació i projectes de l’FVO.

Al nou espai, que han batejat com La Casa del Sol, han pogut adaptar les activitat al ritme de vida dels usuaris. “Aquí és tot més pausat perquè està dissenyat per atendre millor les necessitats de persones en procés d’envelliment, que requereixen un ritme més tranquil i amb menys estímuls”, segueix Garcia.

A La Casa del Sol, els membres fan activitats durant el matí i la tarda en què es combinen tallers de manualitats o costura amb passejades i teràpia amb gossos. També hi ha espais d’assemblea per decidir quines sortides es volen fer i preparar activitats temàtiques com la que estan coent ara per al Dia de la Dona Treballadora, el 8 de març. Alguns dels usuaris formen part de la coral de la Fundació i d’altres fan natació.

LA MÀGIA DEL DINAR

La Maite, la Maria, en Quim, la Pili i l’Anna coincideixen que un dels millors moments és l’hora de dinar. “Els dilluns i dimarts anem a la Mona Lisa, i els dimecres, dijous i divendres, al Gato Verde. Ens agrada molt el menjar que fan i sempre esperem que arribi l’1 del migdia”, explica la Maite.

Altres activitats que funcionen són les manualitats o les passejades. “Vam anar a visitar el refugi de la plaça Maluquer”, comenta en Quim. A l’Anna, per exemple, li agrada la costura. “Estic fent una bossa brodada per portar roba” i la Maria resol problemes de càlcul, tot i que “avui m’està costant”. A la Pili li encanta fer la teràpia amb gossos.

LA PREGUNTA

Veu bé que els EUA posin aranzels a Mèxic, Canadà i la Xina?

En aquesta enquesta han votat 404 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't