La Generalitat ha acordat amb l’Estat iniciar la tramitació del conveni que preveu millorar la connectivitat de les autopistes AP-7 i AP-2. Per a fer-ho, preveuen una inversió de 250 milions destinada a construir 7 nous enllaços i millorar els existents. La mesura forma part del protocol signat amb el govern espanyol el juliol passat, que dota de més de 900 milions per executar obres de millora en infraestructures territorials a Catalunya.
Ambdós governs també han acordat tirar endavant la via de la ronda Nord, en concret, la part que comprèn els sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès. El Govern s’encarregarà de redactar i executar la nova connexió, però la via serà de titularitat estatal. S’ha anunciat tot just el mateix dia que s’ha posat en servei el tram de sis quilòmetres entre Olesa i Viladecavalls que permet la connexió entre el Baix Llobregat i el Vallès Occidental.
Amb l’acord sobre l’AP-7 i l’AP-2, el Govern preveu “assegurar i accelerar la inversió” per millorar diverses infraestructures de mobilitat a Catalunya, així com “potenciar un total de 16 enllaços viaris”, segons indiquen en un comunicat. En concret, tenen com a objectiu millorar “la capacitat i funcionalitat” dels 9 enllaços que ja van incloure en el protocol signat amb l’Estat l’estiu de 2023 i construir-ne 7 més.
Els nou enllaços que formen part d’aquest grup són el de Girona Nord, el de Girona sud, la C-35 a Maçanet de la Selva, la C-60 a la Roca, la plataforma entre Montornès i Mollet, els accessos a Montmeló-Parets, l’enllaç B-30-C-58-N-150, la millora de la B-30 a l’altura de Cerdanyola i l’enllaç de Vilafranca del Penedès centre.
Així, l’acord estableix la construcció de set nous enllaços que milloraran la connexió de la xarxa viària catalana. En un primer moment, el Govern va acordar amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana la construcció de quatre d’aquests, el de Sant Celoni/ l’Obaga (a l’entorn de la Batllòria), el de Banyeres del Penedès, un a la C-51 al Vendrell i un altre a Castelldans. Ara bé, fruit de la negociació la Generalitat n’ha pogut incorporar tres més: un a la T-315 a Bellissens, un a Masdenverge i un altre entre la connexió B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat. L’executiu català redactarà els estudis i projectes d’aquestes actuacions i executarà les obres.
D’altra banda, ambdós governs també han acordat aquest divendres iniciar els tràmits per desenvolupar la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Valles, una proposta que es va incloure dins el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, acordat amb el PSC en els pressupostos. El protocol sosté que ha de ser la Generalitat qui redacti i executi la nova connexió entre Terrassa i Sabadell, tot i que la via serà de titularitat estatal.
{{ comment.text }}