El Govern ha aprovat aquest dimarts que se signi el conveni amb el govern espanyol per a la millora de nou enllaços existents de l’AP-7 i la creació de set de nous a la mateixa AP-7 i també a l’AP-2. El document concreta com es faran les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió d’aquestes dues autopistes amb una inversió total de 250 milions d’euros. Al Vallès Oriental, inclou les millores a l’enllaç de la Roca, al de la C-33 i la C-17 entre Parets i Granollers, i un de nou a la Batllòria, al nord de Sant Celoni. També s’eixamplarà la plataforma entre Montornès i Mollet.
Quan el govern espanyol també ho confirmi es podrà formalitzar la signatura i així, l’Estat farà transferències anuals per aquestes obres que han d’afavorir l’accessibilitat i la mobilitat. La Generalitat redactarà els estudis i projectes que detallaran tècnicament aquestes actuacions i, a la vegada, impulsarà i executarà els treballs.
Els nou enllaços de l’AP-7 on es faran intervencions són a les connexions amb Girona Nord; Girona Sud; a la C-35 a Maçanet de la Selva; a la C-60 a la Roca del Vallès; als accessos a Montmeló-Parets del Vallès i l’enllaç amb la C-17 i C-33; l’ampliació de la plataforma entre Montornès i Mollet del Vallès; remodelació de l’enllaç de les vies B-30, C-58 i N-150; millora d’un tram de la B-30 (quilòmetres 6,8 i 8,2) al seu pas per Cerdanyola del Vallès i remodelació de l’enllaç a Vilafranca del Penedès centre i la seva connexió.
D’altra banda, es construiran set nous enllaços, cinc dels quals amb l’AP-7: amb la T-315 a Bellissens (Baix Camp), a Masdenverge (Montsià), a Sant Celoni/l’Obaga, a Banyeres del Penedès i a la C-51 al Vendrell. També s’unirà la B-40 i la C-55 a Abrera i Olesa de Montserrat (Baix Llobregat) i hi haurà un nou enllaç a l’AP-2 a Castelldans (Garrigues).
Aquest conveni s’emmarca en el protocol que inclou quatre encomanes de gestió de l’Estat al Govern, amb una inversió total que supera els 900 milions d’euros. Amb el vistiplau aquest conveni, la Generalitat ja ha donat llum verda als quatre i està a l’espera de l’aprovació del Consell de Ministres espanyol. Més enllà de les obres a l’AP-7 i l’AP-2, també hi ha contemplada la pacificació i integració de l’N-II al Maresme, la construcció d’intercanviadors ferroviaris entre les xarxes de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i Rodalies i el pla d’actuacions de millora de a l’N-260.
{{ comment.text }}