QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El govern de Parets sosté que no és viable conservar l’estació actual

Diuen que es posaria el perill el projecte de millora de tot l’entorn

El 9 Nou
20/11/2024
Parets del Vallès

El govern de Parets sosté que no és viable preservar l’actual estació de l’R3 i, a la vegada, tirar endavant el projecte que preveu cobrir un tram de 100 metres de vies i fer un nou edifici de viatgers lligat a les obres de desdoblament de la línia.

“Vam demanar a Adif conservar l’estació i ens van dir que no era possible”, va afirmar Lucio Gat, regidor d’Urbanisme, en un ple extraordinari que es va fer dijous passat a petició d’ERC i Junts, a l’oposició. Els dos grups reclamen al govern municipal (PSC i Sumem Esquerres) que negociï amb Adif una fórmula que permeti preservar l’actual estació de l’R3 i, a la vegada, tirar endavant la cobertura d’un tram d’uns 100 metres de les vies i la construcció d’un nou edifici de passatgers.

“La conservació de l’estació faria inviable el projecte, obligaria a replantejar-lo i ens faria perdre una oportunitat històrica. Seria com dir a Adif que parés el tren perquè en volem baixar”, va afirmar Gat, que va exposar que experts consultats per l’Ajuntament no donen cap valor arquitectònic a l’edifici de l’actual estació. “Sí que el pot tenir simbòlic”, va admetre. Per això, va dir, s’ha demanat preservar alguns elements.

Per Gat, la proposta de Junts i ERC “no té sentit ara”, quan les obres ja comencen. També es va retreure que no ho demanessin quan ells eren al govern municipal.

La proposta de resolució d’ERC i Junts també instava el govern a renegociar l’aportació de 2,2 milions que està previst que hagi de fer l’Ajuntament, la cessió de la gestió del nou aparcament i modificar l’actual pas per sobre les vies. Gat va assegurar que no estan d’acord a pagar 2,2 milions i va assegurar que treballen per aconseguir fons europeus “perquè l’aportació municipal sigui 0 o la menor possible”.

El punt, però, no es va votar perquè, segons va dir l’alcalde, Francesc Juzgado (PSC), la proposta d’acord “no és competència del ple”. Casandra García, primera tinent d’alcalde de Sumem, hi va coincidir. “Les peticions que fan són més pròpies de mocions o precs. El ple no té potestat per fer-ho.”

Els dos partits de l’oposició van expressar el seu malestar perquè no es pogués votar i van demanar a l’alcalde l’informe jurídic que sustentava la decisió.

Tampoc es van votar dos punts més que ERC i Junts havien inclòs a l’ordre del dia. Hi proposaven, per una banda, constituir les comissions informatives recollides al Reglament Orgànic Municipal (ROM), i per l’altra, una d’específica sobre la liquidació i certificació de les obres de la piscina descoberta, que es va estrenar l’estiu de 2023. ERC i Junts va demanar que el seu posicionament constés a l’acta.

El plenari sí que va aprovar per unanimitat la proposta de renovació dels membres del consell de la gent gran.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 146 persones.