Granollers demana que es permeti el pas de camions a la ronda Sud fins a la sortida del carrer Roma

La senyalització desplegada preveu que els vehicles de més de 7,5 tones que entren a la ciutat pel Coll de la Manya hagin de sortir cap a l’avinguda Sant Julià a la bifurcació


07/02/2023
Granollers

L’Ajuntament de Granollers ha proposat al Departament de Territori un canvi en la senyalització prevista per prohibir el pas de camions de gran tonatge al tram urbà de la ronda Sud (C-352) i de la carretera del Masnou (BP-5002).

Arran de les trobades d’aquests dies amb entitats empresarials, s’ha demanat que els vehicles de més de 7,5 tones que entrin a la ciutat des de la C-17 pel Coll de la Manya que puguin seguir fins a la intersecció amb el carrer Roma, el vial paral·lel que surt de la ronda i creua amb el carrer Londres, per la part del darrere del supermercat Esclat.

Això facilitaria l’accés de camions al polígon Palou Nord i no els obligaria a baixar per l’avinguda Sant Julià fins al pont del carrer Londres, a tocar del parc de Bombers. No es contempla, però, que puguin arribar fins a la rotonda del carrer Lluís Companys. Fonts de Territori han confirmat a EL 9 NOU que estan valorant el canvi plantejat. També s’està consensuant la data d’entrada en vigor de la mesura.

Amb la senyalització que s’ha previst (està instal·lada pendent de destapar-se), els camions que entren pel Coll de la Manya han de circular pel carril dret i baixar cap a la rotonda del grup Lober per, després, anar a buscar l’avinguda Sant Julià. Ho ha detallat a EL 9 NOU el regidor de Mobilitat, Juan Manuel Segovia, que va parlar d’aquest tema al ple de dimarts passat arran d’un prec del regidor Enric Gisbert, d’ERC. Des del sud, hauran d’accedir al polígon Palou Nord pel carrer Marconi i el pont del carrer Londres. Si entren a la ciutat des de l’est (AP-7 o C-60), l’alternativa serà la mateixa AP-7 fins a l’accés sud de Granollers per seguir per la C-35 i el carrer Marconi.

Els republicans van expressar el seu suport a “pacificar la ronda Sud en la part més habitada”, en paraules de Gisbert. Amb tot, va demanar que es deixi passar els camions de gran tonatge per la carretera del Masnou fins a la rotonda del restaurant El Trabuc –o el concessionari Nissan– per facilitar l’accés a Palou Nord almenys “fins a trobar una solució de futur”.

Segovia assegura que no es faran canvis a la prohibició de pas de camions de gran tonatge a la carretera del Masnou. I, en declaracions a EL 9 NOU, recordava que al voltant d’aquest eix també hi ha habitatges i que el pas de camions a tocar de les cases genera moltes molèsties a veïns. Segovia lamenta que “s’hagi posat abans la vena que la ferida”, tot i que va admetre que els camions “han de canviar la forma de moure’s per la ciutat”. “Tenen alternatives”, tot i que “segurament hauran de donar més volta”.

Perjudici per a les empreses

Amb els canvis que hi ha previstos, es “perjudica empreses de Palou Nord”, sostenia Gisbert que es va fer ressò del malestar dels empresaris. “Com arribaran ara els camions a la Nissan o l’Esclat o a les dues noves empreses de logística que s’estan implantant?”, es preguntava.

També va defensar que “desviar tot el trànsit pesat pel carrer Marconi pot generar un problema” de congestió en aquest vial del polígon Congost. Segovia va dir que els camions podran accedir a totes les activitats i va explicar que la majoria dels senyals que ha instal·lat l’Ajuntament –i que encara estan tapats– porten una placa que aclareix que la prohibició o obligació no afecta aquells camions amb “destinació local”. En tot cas, va afegir Segovia, caldrà veure com funciona. “Potser hi haurà desajustos i, entre tots, els haurem de solucionar.”

Gisbert va lamentar que “una decisió així no s’hagi parlat amb els empresaris”. Segovia va admetre que “tots” haurien pogut fer les coses millor. “Jo també.” L’alcaldessa Alba Barnusell va recordar que el trànsit a la ronda Sud ha protagonitzat diversos debats a l’Ajuntament i al Parlament. “De debat polític, n’hi ha hagut.”

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 369 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't