L’Ajuntament de Granollers ha adjudicat a la unió temporal d’empreses (UTE) Ntropia la redacció del projecte constructiu de la nova passera per a vianants i ciclistes que travessarà el riu Congost i que connectarà l’entorn del barri de Primer de Maig amb el passeig de la Conca del riu Besòs. El nou pont millorarà la permeabilitat entre els dos marges del riu en el tram situat entre l’actual passera de vianants del carrer Joan Camps i Giró i el pont de l’avinguda Prat de la Riba.
L’adjudicació s’ha fet per un import total de 66.308 euros i també inclou un estudi hidràulic i la direcció facultativa de l’obra, quan s’executi. L’import de sortida fixat per l’Ajuntament era de poc més de 71.000 euros. En un mes, l’adjudicatària haurà de lliurar a l’Ajuntament el projecte bàsic i l’estudi hidràulic. Després, tindrà tres mesos més per completar la proposta final, segons es detallava en el plec de condicions.
El projecte haurà de tenir en compte la integració del nou pont a l’entorn on es construeix, tant del parc com del riu. A més, haurà de tenir elements que tinguin un manteniment fàcil. La proposta també haurà de buscar contribuir a “potenciar el parc com a obertura del riu cap a la ciutat”, segons es detallava en el concurs públic que es va convocar el setembre passat.
La inversió prevista per a la construcció de la passera és de gairebé 1,3 milions. El pont tindrà una llargada de 105,8 metres entre els estreps dels dos extrems, que se situaran a l’altura del carrer Isabel de Villena, al marge esquerre del Congost, i els carrers Vic i Sabadell, al dret.
La construcció de la nova passera per travessar el riu Congost va lligada al projecte Connecta Congost Natura, que s’està executant actualment. Aquest permetrà la supressió del trànsit rodat al tram de l’antic passeig Fluvial des del parc Firal fins a la cruïlla amb el carrer Joan Camps i Giró. Això implicarà l’ampliació del parc del Congost i la millora de la seva connexió amb el riu a través d’una mota amb vegetació que substituirà un tram de l’actual mur de formigó.
A més, s’actua a la llera per naturalitzar el curs fluvial –s’eliminen les estructures de formigó que canalitzen l’aigua i fan que baixi recta–, s’incrementa la presència de verd a carrers dels barris de l’entorn del parc urbà (Instituts, Primer de Maig i Sota el Camí Ral) i es crea un eix verd pels carrers Tres Torres i Emili Botey, que travessarà la ciutat d’oest a est.
{{ comment.text }}