QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Granollers evita els habitatges en planta baixa al nou sector d’Esteve Terrades

El pla de millora urbana del sector d’Esteve Terrades preveu la construcció de 338 pisos en aquest àmbit. D’aquests, 115 seran protegits

El 9 Nou
15/10/2023
Granollers

El Pla de Millora Urbana (PMU) del nou sector del carrer Esteve Terrades, entre l’estació de Granollers-Centre i la ronda Sud, preveu usos terciaris i comercials per a les plantes baixes dels nous edificis que s’hi desenvoluparan i, per tant, no hi accepta habitatges. La proposta busca potenciar l’activitat en aquest nou àmbit i, a la vegada, té en compte el desnivell del terreny que fa que la part est de les façanes dels nous edificis quedi sense obertures.

L’Ajuntament ha fet recentment l’aprovació inicial d’aquest PMU que inclou l’àmbit del cobriment de la línia de França entre els ponts de Josep Umbert i Agustí Vinyamata, que permetrà ampliar el parc Torras Villà i crear un gran passeig per damunt de les actuals vies. Ara, està en exposició pública a l’espera d’al·legacions i dels informes d’altres administracions.

Es treballa per poder-lo aprovar definitivament abans de final d’any d’acord amb el compromís signat amb l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), que, en paral·lel, ha adjudicat la primera fase dels treballs que permetran cobrir les vies per un import de 6,3 milions. Després, s’avançaran els projectes d’urbanització i de reparcel·lació, que poden anar en paral·lel.

Els nous edificis al carrer Esteve Terrades / Ajuntament de Granollers

El PMU abasta un espai discontinu de 29.000 metres quadrats: 9.161 al sector nord (àmbit del cobriment) i 20.092 al sector sud, l’espai que ara ocupen unes instal·lacions d’Adif i que és entre la plaça Serrat i Bonastre, el carrer Esteve Terrades, la ronda Sud i les vies del tren. S’hi preveu la construcció de 338 habitatges, 115 dels quals seran protegits. Són menys dels previstos inicialment perquè s’ha apostat per fer habitatges més grans: tindran uns 90 metres quadrats en lloc dels 67 que sortien amb la densitat màxima prevista al pla urbanístic.

“Projectem una urbanització perquè els habitatges tinguin unes dimensions més adequades a les necessitats actuals. Hem vist que no era viable esgotar el nombre d’habitatges”, explica la regidora d’Urbanisme, Gemma Gímenez, que alerta que les xifres encara poden patir algun canvi.

El PMU preveu la construcció de “quatre conjunts d’edificis amb zones verdes entre ells”, detalla Giménez. A més, s’han fixat algunes especificitats com que tots els pisos han de tenir un espai exterior i que han de tenir ventilació creuada. L’Ajuntament no determina la volumetria exacta de les noves construccions amb l’objectiu de donar “un marge de flexibilitat” a les propostes arquitectòniques.

Sí que es fixen les dimensions de la planta baixa i el vol de les plantes superiors que permetrà generar una espècie de porxos a peu de carrer. L’edifici més proper a Serrat i Bonastre és “un pèl més alt” perquè es busca generar “una fita visual”, diu Giménez, que també ressalta que el desenvolupament del sector permetrà generar un “espai urbà de més qualitat a Esteve Terrades”.

El PMU ha tingut en compte el nou Pla Director Urbanístic dels aparcaments d’intercanvi modal de transport públic-vehicle privat aprovat per la Generalitat. Per això, es reserven les plantes soterrànies, la planta baixa i el primer pis del futur edifici més proper a l’actual estació com a sistema d’intercanvi modal principal que permetria la implantació d’aparcaments dissuasius però també altres usos per generar un pol central de mobilitat com lloguer de vehicles o usos comercials, de restauració o de distribució urbana de mercaderies. L’Ajuntament està pendent dels informes de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) sobre aquesta proposta.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 164 persones.