Granollers Pedala reclama a l’Ajuntament de Granollers l’aplicació de mesures que permetin a les bicicletes travessar la ronda Sud i el carrer Colom de manera segura facilitant itineraris per carrers secundaris amb un menor volum de trànsit rodat.
Aquestes i altres peticions que fa l’entitat coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible van orientades a promoure l’ús de la bicicleta per a la mobilitat escolar i les dues rutes de bicibús que hi ha actives. Granollers Pedala aposta per “promoure l’ús de la bici com a opció de mobilitat quotidiana entre infants, les seves famílies i adolescents quan comencen l’institut”. Per a ells, “és clau per adquirir uns hàbits de mobilitat saludables, reduint les emissions i millorant la qualitat de l’aire”.
L’entitat posa sobre la taula diverses accions: modificar la línia de detenció dels vehicles al semàfor que hi ha entre la ronda Sud i el carrer Pla de Baix perquè, quan atura el trànsit, “deixi un pas lliure que permeti creuar a les bicicletes sense haver de pujar a la vorera ni passar pel pas de vianants”.
Al carrer Colom, entenen que s’haurien de facilitar els creuaments de les bicicletes entre Calderón de la Barca i Julià Centelles, en direcció sud, i entre Àngel Guimerà i Sant Josep de Calassanç, en direcció nord. Al carrer Pla de Baix, es proposa habilitar el doble sentit de circulació entre la ronda Sud i Emili Botey i fer el mateix al carrer Voluntaris ‘92 fins al Colom. També creuen que les bicicletes haurien de poder circular en totes dues direccions pels carrers Agustí Centelles i Àngel Guimerà en aquesta mateixa zona del barri Sant Miquel.
A la plaça Serrat i Bonastre es planteja estendre el carril bici que ara hi ha al costat nord del giratori –des de davant de l’estació fins al carrer Colom– al costat sud de la rotonda. “Que permeti sortir de l’estació amb bici per anar en qualsevol direcció de la ciutat”, apunten des de Granollers Pedala.
Per potenciar l’ús de la bicicleta per accedir als centres educatius, Granollers Pedala aposta per fer “infraestructura segura”: “Falta molt encara per tenir una xarxa pedalable que connecti els barris i els principals equipaments de la ciutat”, per fer aparcaments segurs per a bicicletes a escoles i instituts –“encara hi ha centres on es fa difícil que la gent s’animi perquè no té un aparcament segur o falten places”– i donar formació per aprendre a circular amb bicicleta de forma segura a infants i adolescents.