L’Ajuntament de Granollers destinarà bona part dels recursos que li arribaran del Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya (PUOSC) de la Generalitat a actuacions de millora de l’estat de les voreres i dels paviments a carrers de la ciutat. Ho va donar a conèixer l’alcaldessa, Alba Barnusell, en el ple d’aquest dimarts arran d’una pregunta de Granollers Primàries.
Segons va fer públic la Generalitat fa uns dies, el consistori rebrà 789.900 euros del PUOSC fins l’any 2029. Ara els tècnics municipals estan acabant de definir les propostes d’actuacions i el pressupost de cadascuna, que han de traslladar al govern català abans de l’11 d’abril. Els projectes que es financen amb el PUOSC han de tenir també una part d’aportació municipal amb fons propis. Amb la suma de tots dos elements, l’Ajuntament preveu una inversió semblant a l’import total de les ajudes de la Generalitat, han detallat fonts municipals a EL 9 NOU. Amb tot, la xifra exacta es quantificarà properament.
“En som plenament conscients”, va dir Barnusell, sobre el mal estat d’alguns paviments responent la intervenció de Mònica Ribell, regidora de Primàries. L’alcaldessa va parlar d’actuacions tant a l’illa de vianants com a carrers de la resta de la ciutat i va recordar que, en els darrers anys, ja s’han fet inversions en aquesta línia. També va assegurar que properament es faran ja propostes de contractacions d’empreses lligades a actuacions amb aquest objectiu.
“La gent rellisca, cau, s’embruta… Els operaris municipals ho arreglen però, al cap de poc temps, hi han de tornar”, indicava Ribell, que recordava que les pluges de les darreres setmanes han fet la situació més evident.
Des de Junts per Granollers, la regidora Laura Sabatés va reclamar al govern municipal que també pensi en les necessitats de Palou. “És necessari actuar als camins de Palou que estan en males condicions”, deia Sabatés.
Des de fa anys, l’Ajuntament fa actuacions de manteniment i renovació de trams de paviment a l’illa de vianants que es malmeten tant a Anselm Clavé com en altres carrers. Els danys s’accentuen per la circulació de camions que fan operacions de càrrega i descàrrega en dies de pluja. L’estiu passat, per exemple, es va substituir tot el tram de paviment situat davant del Museu, al carrer Anselm Clavé. Es van canviar les lloses de pissarra que hi havia per un nou paviment sintètic del mateix color negre.
Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't