L’Ajuntament de Sant Pere de Vilamajor ha tornat a denunciar el que qualifica d’“inoperància de Telefónica España” i el mal estat de la xarxa telefònica al municipi. En un missatge a les xarxes socials, l’Ajuntament denuncia “la situació precària i la mala qualitat i praxis de les subcontractes que envien, deixant més cables penjats, més residus al carrer”. També es queixa del que qualifica de pèssima cobertura a tot el municipi.
Des de fa anys, l’Ajuntament s’ha queixat repetidament dels problemes que comporta la poca alçada del cablejat, sobretot als barris de Can Ram, Can Vila i Vallserena. Això provoca que periòdicament algun dels camions o tractors que circulen per aquests tres nuclis trenquin el cablejat i deixin molts veïns sense telèfon i internet. A més, per culpa del cablejat baix la recollida de residus no es pot fer a tots els carrers. Fa quinze dies Bombers i Guàrdia Municipal van haver de treure un cable de telefonia a les Faldes que posava en perill la seguretat viària i la setmana passada un camió va endur-se el cablejat general de fibra a Vallserena.
L’Ajuntament també es queixa pel “nul servei” que diu que s’està donant davant de totes les reclamacions. “No podem repetir una reclamació existent en el sistema d’informació d’avaries”, diu. “És vergonyós que una companyia privada que presta un servei públic bàsic dicti com s’han de realitzar les comunicacions de incidències a nivell públic.”
Telefónica España és la propietària de la xarxa però les reparacions les fan companyies subcontractades. “Venen a lligar més cables baixos, sense treure els vells, i deixant tot mal penjat”, asseguren des de l’Ajuntament, a més de denunciar les condicions de treball “sense cap mesura de seguretat”.
L’abril de 2015 Telefónica España va presentar el pla de desplegament de fibra òptica a Sant Pere. La instal·lació es va fer sustentada en els pals existents. L’octubre de l’any passat l’enginyer municipal va elaborar un informe sobre el mal estat de la instal·lació aèria als barris de Can Vila, Can Ram i Vallserena, que va posar en evidència les deficiències tècniques detectades, consistents bàsicament en pals en mal estat de conservació i cables a baixa alçada.
El mateix mes es va notificar a Telefónica els punts que s’havien d’arranjar donant-li un termini d’entre quatre i sis mesos per col·locar el cablejat a una alçada mínima de sis metres. Fa un mes, el tècnic municipal va comprovar que dels 74 defectes relacionats en el seu primer informe, Telefónica només n’havia solucionat vuit. Remarca l’escassa actuació per solucionar els defectes i haver exhaurit el termini sense cap justificació per no haver-ho fet. Entre altres mesures, proposa iniciar un “expedient sancionador per incompliment de les condicions tècniques de desplegament de la xarxa de telecomunicacions” i no haver fet les actuacions escaients per arranjar els incompliments en el termini concedit.
{{ comment.text }}