Les delegacions de la Cambra de Comerç de Barcelona al Vallès Oriental i a Osona demanen l’ampliació de les andanes de totes les estacions de la línia R3 fins als 200 metres de llarg per permetre la circulació de trens Civia de doble composició.
La petició arriba quan han acabat els treballs d’ampliació fins a 200 metres de les andanes de l’estació d’Arc de Triomf, a Barcelona. Aquest fet limitava l’ús de trens de doble configuració a les línies R1, R3 i R4. La Cambra demana que aquesta obra no beneficiï només als usuaris de la línia del Maresme (R1). Per això, reclamen que es planifiqui l’allargament de les andanes a l’ER3. També a l’R4.
En el cas de l’R3, les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga ja han permès l’ampliació fins als 200 metres de les andanes de tres de les quatre estacions que hi ha en aquest tram: Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga. També està planificat a Parets amb el projecte per fer una nova estació que s’ha començat a executar.
La Cambra considera que “caldrà programar i portar a efecte amb la màxima celeritat l’ampliació d’andanes a la totalitat d’aquestes línies atorgant la deguda prioritat en el marc de la segona fase del Pla de Rodalies” prevista per al període 2026-2030.
Per la Cambra, la possibilitat de fer circular trens de doble configuració pot repercutir en una “millora substancial” del servei “i es fa una correcta planificació dels combois i les seves composicions dobles en les franges horàries amb més demanda”.
{{ comment.text }}