QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La Garriga posa en marxa el servei públic d’habitatges socials

La proposta es va aprovar inicialment amb els vots favorables de tots els grups municipals

El 9 Nou
17/01/2026
La Garriga

El ple extraordinari de la Garriga d’aquest dimecres va aprovar inicialment l’establiment del nou servei públic d’habitatge de protecció oficial del municipi. Aquest és un instrument organitzatiu estable que permetrà gestionar amb eficàcia i transparència aquests habitatges. Qui s’ha encarregat de la redacció dels documents per establir el servei d’habitatge de lloguer públic per als joves del poble ha estat la comissió de servei a les persones, informa Andreu Jiménez.

L’alcaldessa, Meritxell Budó, va destacar que es van fer dues sessions de la comissió de servei a les persones el 22 i 29 del desembre passat. A partir d’aquestes reunions, amb els documents ja enllestits, l’alcaldessa va afirmar que aviat es portaran al ple per votar-ho. “Els documents que s’han redactat són la memòria d’actuació i projecte d’establiment del servei, la comparativa econòmica dels diferents models de gestió i el reglament del servei públic municipal de protecció oficial de la Garriga”, detallava Budó.

Tots els partits es van mostrar a favor i van qualificar de necessària aquesta eina. “La creació d’aquest servei dota el municipi d’un instrument estable per donar resposta a una necessitat social”, deia la portaveu d’ERC, Anna Cuadrado. Pel que fa a la representant de la CUP, Aina Tella, va expressar la seva conformitat amb aquest servei. “Esperem polítiques públiques d’habitatge a l’àmbit local per facilitar a joves, adults i persones grans un habitatge digne a la Garriga”, comentava la regidora de la CUP. Des de 100% La Garriga no van voler afegir cap comentari a banda del seu vot favorable.

La gestió directa d’aquest servei serà la primera que es prestarà a través de la societat mercantil La Garriga 360, SLU, participada al 100% de capital públic de l’Ajuntament de la Garriga. Un dels altres punts que es va tirar endavant va ser l’aprovació per crear la memòria de la societat mercantil municipal des de la qual es gestionarà aquest projecte i d’altres com la futura escola bressol pública.

En paral·lel, l’Ajuntament de la Garriga continua tirant endavant les obres dels pisos de lloguer de protecció oficial ubicats a la plaça de la Pau, i tot i que dimecres no es va detallar el consistori, està treballant per poder oferir-ne més.

LA PREGUNTA

Veu bé el nou model de finançament per a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 306 persones.