QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

La nova terminal ferroviària de mercaderies de la Llagosta inicia les proves de funcionament aquest gener

Es rebrà un tren procedent d’Anvers que es descarregarà i es tornarà a carregar

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) i Combiconnect (la unió temporal d’emperses formada per Hupac Ibérica i TPNova Rail & Logistic Services) iniciarà aquest gener les proves de funcionament de la nova terminal ferroviària de mercaderies que s’ha construït a la Llagosta, a l’espai on hi havia l’antic centre logístic ferroviari de transport de vehicles en tren.

La prova es farà amb un tren que arribarà l’Anvers completament carregat. A la Llagosta, es descarregaran els contenidors i semiremolcs que transporta i es carregaran noves unitats per retornar a la ciutat belga, han confirmat fonts d’Adif a EL 9 NOU.

La prova tira endavant després d’haver enllestit la primera fase de les obres de construcció de la nova terminal ferroviària de mercaderies de la Llagosta on s’ha fet una inversió de 123 milions d’euros. Amb la prova, la terminal passa de la fase de construcció a la fase de preparació operativa per a la seva posada en funcionament.

La prova servirà per testar tots els processos de la nova instal·lació ferroviària que, en un futur, ha de tenir un paper clau en l’impuls del transport de mercaderies per tren a través del corredor del Mediterrani. Servirà per provar i perfeccionar processos operatius i administratius, validar els sistemes de gestió de les mercaderies entre les empreses ferroviàries i els seus clients i preparar la terminal per l’augment gradual de la seva activitat.

Connexió amb ample mixt

En aquesta primera fase de les obres, la terminal està preparada per rebre trens d’ample convenicional i estandard a través del tercer carril. Connecta amb la línia Mollet-El Papiol i permet enllaçar amb el nus de Castellbisbal i el Port de Barcelona. També cap al corredor del Mediterrani en direcció sud. En un futur, estarà connectada a la línia d’alta velocitat cap a França a través dels nous viaductes que s’estan construint.

La terminal de la Llagosta està preparada per rebre mercaderies d’àmbit estatal i internacional. Està equipada amb grues pòrtic, portals amb reconeixement òptic i sistemes informàtics avançats per oferir serveis de transbordament de mercaderies entre trens i camions i entre camions i trens, segons la necessitat dels clients.

Les instal·lacions tenen una zona intermodal de 105.000 metres quadrats de superfície amb una terminal intaermodal de 85.200 metres quadrats. Té vinculades quatre vies per a la prestació de serveis de manipulació de les UTI -contenidors- i serveis lligats a la logística de mercaderies. També hi ha una zona de 19.800 metres quadrats per altres usos amb activitat intermodal i un edifici d’oficines.

La infraestructures té quatre vies de transbordament de doble via que fan uns 700 metres de llarg per permetre el moviment i la gestió de trens que circulen per les vies d’ample internacional com les que ho fan amb ample ibèric.

Concessió per 20 anys

Combiconnect ha fet una inversió complementària a la Llagosta de 20 milions d’euros per al desenvolupament de la instal·lació. L’empresa en farà la gestió durant 20 anys. L’acord preveu que es pugui allargar 20 anys més.

La posada en marxa de la terminal de la Llagosta està lligada al tancament de la terminal de mercaderies que hi havia al costat de l’estació de Granollers-Centre i que va deixar d’operar l’estiu passat quan va acabaar la concessió de les empreses que en feien la gestió.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 593 persones.