Molts usuaris habituals de la línia R3 han optat per agafar transports alternatius com ara l’autobús per arribar al seu destí. Així ho demostra la poca gent que hi ha aquest dimarts al matí a l’estació de Vic, on hi circulen dos trens per sentit cada hora. Bernat Camps, membre de la plataforma Perquè no ens fotin el tren, explica que senten “ràbia i indignació” i creu que els usuaris de l’R3 sempre són els “més damnificats”.
“En aquests moments pràcticament s’ha normalitzat el servei de Rodalies excepte la línia R3. Tenim la sensació de ser sempre els últims i estem deixats de la mà”, lamenta. L’R3 és la línia més afectada pel robatori de coure i els trens només circulen entre Puigcerdà i Montcada Ripollet.
Renfe va informar aquest dilluns al vespre que la línia més afectada per la destrucció de l’enclavament de Montcada continuarà sent l’R3, que només tindrà servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet amb dos trens per hora i sentit. En aquest punt, Renfe continuarà oferint un servei alternatiu de busos fins a Barcelona que s’aturarà a Fabra i Puig, on els viatgers podran agafar el metro.
L’estació de l’R3 de Vic presentava aquest dimarts una situació molt tranquil·la amb molts pocs passatgers a les andanes. Després de dos dies d’incidències, molts dels usuaris habituals del tren han optat per agafar transports alternatius com l’autobús. Així ho han constatat diversos usuaris consultats que asseguren que, com a mínim, amb l’autobús s’asseguren arribar a temps a classe, a la cita del metge o a una entrevista de feina.
Sí que han optat pel tren l’Alba i la Glenda, que han pogut agafar el comboi que ha passat a les 9.10 hores per Vic. Expliquen que han sortit amb tres hores d’antelació de casa perquè no saben l’estona que trigaran a arribar al seu destí. “Quan hi havia les obres a l’R3 teníem molt clar on havíem de baixar per agafar l’autobús, però ara no ho sabem i per això hem sortit amb molt de temps”, expliquen.
Des de la plataforma Perquè no ens fotin el tren -en defensa de la línia R3- critiquen que la línia R3 -que va de l’Hospitalet de Llobregat a Puigcerdà- “sempre és la més damnificada”. Un dels portaveus de la plataforma, Bernat Camps, diu que així ho demostra el fet que “la majoria de línies s’han normalitzat” i, en canvi, “a l’R3 està previst que hi hagi dos mesos amb autobusos”. A més, critica que “falta inversió” en aquesta línia i, en general, a tot Rodalies i creu que “els grans damnificats acaben sent els usuaris”.
Els integrants de la plataforma no entenen com “un element tan clau de la infraestructura estigui desprotegit d’aquesta manera i es pugui entrar a les tres del matí a robar coure sense que hi hagi imatges de seguretat, sense que hi hagi vigilant i sense que hi hagi mossos”. Camps diu que “si és una infraestructura tan clau, Adif hauria de vetllar perquè estigués protegida” o, almenys, “tenir infraestructures alternatives per poder mantenir el servei”.
Per tot plegat, des de la plataforma reclamen que “es busqui una solució” per la línia R3 i que els trens “puguin entrar als túnels de Plaça Catalunya amb normalitat, igual que fan els trens de la R4”. En aquest sentit, recorda que l’estació de Fabra i Puig -on s’aturen els busos- “no és al centre de Barcelona i això suposa un temps extra pels usuaris per arribar al seu destí”.
{{ comment.text }}