La variant de Sant Feliu tindrà tres carrils al 75% del traçat

El carril addicional serà en direcció Moià per facilitar els avançaments en una via que tindrà força pendent

La variant de la C-59 a l’altura de Sant Feliu tindrà tres carrils en tres dels quatre quilòmetres del nou traçat que evitarà el pas del trànsit de pas per l’interior del nucli urbà. El tercer carril es farà en direcció al Moianès i està pensat com un carril lent per facilitar els avançaments a l’elevat nombre de camions i autobusos que circulen en una carretera que supera 176 metres de desnivell en quatre quilòmetres, informa Roger Rams.

Els dos sentits de circulació estan separats per una franja d’un metre d’ample amb doble línia continua, una zona central zebrada i uns elements d’abalisament reflectors. Són alguns dels elements que es van exposar en la presentació del projecte que es va fer al Centre Cívic La Fonteta en un acte convocat per l’Ajuntament i el Departament de Territori.

La nova carretera tindrà un traçat total d’uns quatre quilòmetres, la velocitat màxima permesa serà de 80 quilòmetres per hora. Un dels elements més singulars del traçat –és gairebé idèntic al que ja s’havia tramitat entre 2013 i 2015 però que va caducar– serà el viaducte de 515 metres al Sot de l’Ullar, a la zona sud del tram. També hi haurà un fals túnel de 120 metres de llarg, que ha de servir com a pas de fauna i connectat biològic entre els espais protegits dels cingles de Gallifa i dels cingles de Bertí.

A més, es faran tres rotondes per millorar la permeabilitat amb altres vies. Al sud (rotonda 1), es dividirà el traçat nou amb l’actual carretera i permetrà l’accés cap a Sant Feliu i la connexió amb la carretera de Bigues i Riells del Fai. Al tram central, una segona rotonda (la 2, al mapa), permetrà accedir al centre de Sant Feliu i enllaçar amb la carretera de Gallifa (BP-1241). Al nord, a la zona del camp de golf, una altra rotonda connectarà amb l’actual traçat de la C-59 i amb la carretera de Centelles (C-1413b). El projecte preveu la reposició de tots els camins que quedaran tallats pel nou traçat amb desviaments i dos nous ponts de 25 i 24 metres de llarg.

A l’acte, hi van parlar l’alcalde, Pol Cabutí; el secretari de Mobilitat, Marc Sanglas, i el sotsdirector general de Projectes i Obres, Pedro Malavia. La presentació es fa coincidint amb l’exposició pública del projecte i l’estudi d’impacte ambiental de la nova via que el govern va aprovar inicialment el 21 de març passat. Territori ha reactivat la tramitació administrativa per arribar a fer l’obra. ERC, que governa la Generalitat, i el PSC havien previst un compromís inversor de 41 milions per als propers anys. Formava part de l’acord pel pressupost que, finalment, el Parlament no va aprovar.

L’acte va fer quedar petita la sala d’actes del Centre Cívic La Fonteta. Desenes de persones hi van assistir i algunes van haver de seguir-lo asseguts a terra, o des de l’exterior de l’espai. A banda de veïns de Sant Feliu, hi van assistir algunes entitats i càrrecs públics de poblacions veïnes com membres de l’entitat ecologista Adenc o la plataforma C-59 Segura. Per la part política, van seguir la xerrada la regidora de Mobilitat de Caldes, Roser Xalabarder; l’alcalde de Gallifa, Mateu Sobregrau, o Joan Canadell, diputat de Junts al Parlament i veí de Bigues.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't