EL 9 NOU estrena avui nou disseny. Els lectors que hagin fullejat el diari hauran trobat una nova forma de presentar les notícies, els reportatges, l’opinió i la informació de servei amb la incorporació del color als titulars com a novetat més destacada. El canvi d’imatge és obra del prestigiós dissenyador Enric Satué, que ja s’havia encarregat de redissenys anteriors del diari. Satué, de 80 anys, va ser Premi Nacional de Disseny el 1988 i és un dels professionals més reconeguts en disseny gràfic i historiador d’aquesta disciplina amb més de 20 llibres publicats. Ell mateix es defineix així: “Soc un dissenyador gràfic literalment excèntric, ja que he hagut d’aprendre la professió a l’aula sense murs dels carrers del món”.
El nou EL 9 NOU incorpora el color amb una funció informativa. Per tant, desterra la seva utilització amb funcions decoratives o estètiques. Cadascun dels colors marca i personalitza les diferents seccions (Notícies, Opinió, Economia, Cultura…) i vol guiar el lector a situar d’un cop d’ull –gairebé de forma inconscient– a quin àmbit correspon la informació que està llegint. Si la vida és en colors, EL 9 NOU procura portar aquesta obvietat a la manera de presentar la informació. El color, doncs, destaca la peça més important a cada pàgina i subratlla també la població a la qual es refereix, una aposta ineludible de l’ideari fundacional d’un periòdic de proximitat com EL 9 NOU, que ha d’informar d’allò que passa als pobles i ciutats del Vallès Oriental.
El penúltim redisseny del diari va incorporar el que Enric Satué anomena “la polifonia de les fonts tipogràfiques”. Som un diari plural –com ho és la societat vallesana– i una fórmula gràfica per demostrar-ho passa per la utilització indistinta als titulars de quatre fonts (la Garamond, l’Helvetica, la Clarendon i la Bauer Bodoni). A partir d’ara, amb el color, es reafirma aquest criteri polifònic contra la uniformitat que representa fer servir només una o dues tipografies com és habitual a la resta de la premsa. A la primera plana, també s’incorpora aquesta norma. Segons la informació sigui d’una o altra secció, durà el color que li correspon amb l’excepció del titular més important, que el destacarà el verd corporatiu d’EL 9 NOU del Vallès Oriental.
EL 9 NOU ha volgut fer coincidir el seu redisseny amb Sant Jordi. Es tracta d’una humil contribució a la tradicional diada dels lectors. La renovació del disseny busca ser una garantia d’innovació i de posada al dia pensant en els nostres lectors, subscriptors i anunciants. Garantia també de la nostra voluntat inalterada d’independència i neutralitat en els seus continguts.
{{ comment.text }}