L’Adif acaba amb unes escales provisionals una rampa que havia de resoldre problemes d’accessibilitat a la Garriga

L’Ajuntament modificarpà ara un tram de vorera del carrer Onze de Setembre a la cruïlla amb el carrer Carrerada per eliminar les escales

Una de les actuacions lligades al desdoblament de la línia de tren R3 a la Garriga incorporava la supressió de les barreres arquitectòniques del pas sota les vies del tren de l’avinguda Onze de Setembre. L’actuació eliminava les escales existents amb la construcció d’una rampa accessible.

Aquests darrers dies, amb l’obra a la fase final, moltes persones que han passat per la zona s’han sorprès en veure una nova escalinata al final de la rampa, tocant a la cruïlla amb el carrer Carrerada. “Un seminyap”, admetia divendres la regidora d’Urbanisme, Neus Marrodán, que va afegir que l’Ajuntament ja treballa per resoldre-ho.

La proposta inicial de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) preveia que la nova rampa connectés amb la nova rampa del costat nord del carrer Onze de Setembre i que connectés amb la de la cruïlla amb el carrer Carrerada, que, pel desnivell de la zona, està aixecada diversos metres respecte la cota de la calçada. “La solució que ells proposaven no es podia acceptar perquè era tot menys accessible” pel desnivell que quedava, comentava Marrodán, que admetia que és “una zona difícil” per l’elevat desnivell existent. “Qualsevol solució és complexa.”

L’Ajuntament va demanar que es canviés el projecte i s’optés per fer les rampes a la vorera del costat sud del carrer Onze de Setembre, al costat on hi ha l’escola Tagamanent. “El tram és més llarg i permetia que el desnivell fos més suau”, indicava Marrodán. Però no van acceptar el canvi.

Per això, es va acabar acordant que es fes la rampa com s’ha fet arribant a la cruïlla del carrer Carrerada a la mateixa cota que la calçada i, per tant, uns metres per sota de la vorera existent. En paral·lel, es va demanar a Adif que assumís la rebaixa de la vorera de l’altre costat del carrer Carrerada per poder-les enllaçar. Adif, explica Marrodán, va dir que no ho podien assumir perquè estava fora de l’àmbit de l’obra. També van intentar que la mateixa empresa que treballava per Adif pogués fer-ho pagant l’Ajuntament però tampoc va ser possible.

Finalment, l’Ajuntament va decidir assumir-ho com una obra pròpia i va demanar a Adif que, mentre no tiraven endavant la modificació de l’altura de l’altre costat de la vorera deixés tancada la rampa i no es permetés el pas de vianants.

Escales per sorpresa

“La sorpresa va ser quan ens van dir que no podien deixar la rampa tancada i que havien d’acabar l’obra donant continuïtat amb la vorera existent”, a una cota superior. “I van proposar aquestes escales”, va dir Marrodán. “Els vam demanar que ho fessin amb un “material tou” que faci més fàcil l’enderroc quan es pugui connectat la vorera del carrer Onze de Setembre als dos costats del carrer Carrerada. Segons Marrodán, una enginyeria ja està elaborant el projecte i, quan el tinguin, encarregaran l’obra. No se sap, per ara, el cost que tindrà per a l’Ajuntament.

Aquest mes de març, però, Adif ha d’enllestir l’actuació de supressió de barreres arquitectòniques que ha fet en aquest punt. Els treballs van començar l’estiu passat. Formen part de les actuacions lligades al projecte de supressió del pas a nivell de la carretera de Samalús, al centre del poble.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 84 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't