L’Adif inicia un esprint de tres mesos per avançar el desdoblament de l’R3 entre Parets i la Garriga

A les estacions, s’ha retirat la catenària i trams de vies per poder avançar les obres que inclouen la construcció de passos soterrats

El 9 Nou
22/10/2023
Granollers

No hi ha temps per perdre. El tall de trànsit ferroviari que es va iniciar dijous de la setmana passada i que s’allargarà, si no hi ha canvis, fins a la segona quinzena de gener, ha de permetre fer l’adaptació de la infraestructura ferroviària les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga a les necessitats de la doble via.

Per això, ja s’ha començat a retirar la catenària, aixecar trams de raïls i, fins i tot, enderrocar parts d’andanes per fer les ampliacions fins als 210 metres de llarg que permetran la circulació de trens més llargs que els actuals. La retirada de les vies també facilitarà l’obertura dels nous passos inferiors entre andanes que faran totalment accessibles les estacions.

Fora de les estacions, els treballs de desdoblament es fan visibles en diversos punts amb els primers moviments de terres o la desbrossada de la vegetació. Sobretot, als punts on es construiran els estreps dels nous viaductes sobre el riu Tenes i sobre l’enllaç entre la C-17 i les autopistes AP-7 i C-33, a Parets; sobre el riu Congost, entre Canovelles i les Franqueses, i sobre el torrent dels Gorcs, a Llerona.

El fals túnel de Montmeló s'adaptarà a la doble via en aquesta fase de l'obra
El fals túnel de Montmeló s’adaptarà a la doble via en aquesta fase de l’obra / Griselda Escrigas

A Montmeló, l’aturada s’aprofitarà per ampliar el fals túnel que hi ha a l’entorn del cementiri que ara és de via única. Es retirarà la terra, es construiran nous murs de contenció i es tornarà a cobrir aquest àmbit. Durant els treballs, el camí que uneix el cementiri amb l’entorn del Circuit quedarà tancat al pas de vehicles i persones.

Adif també avança una actuació a la sortida sud de l’estació de Parets que permetrà, durant el mes de novembre, reduir el tall ferroviari al tram entre Parets i Figaró. D’aquesta manera, el tram sud de la línia acabarà a Parets (no a Mollet com ara) i es reduirà el recorregut dels serveis alternatius per carretera.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't