La gestora pública de les infraestructures ferroviàries, Adif, està ultimant la primera fase del projecte de transformació integral del centre logístic de la Llagosta. Comprèn la connexió en ample mixt (convencional i estàndard mitjançant un tercer carril) del nou complex amb la xarxa ferroviària a través de la línia Mollet – El Papiol.
Després continuarà des del nus de Castellbisbal cap al port de Barcelona, així com cap al sud a través del corredor mediterrani. En els pròxims mesos es culminaran les operacions i les instal·lacions es posaran a disposició de l’explotador, que preveu començar el gener del 2026. Segons les xifres de la companyia, tota l’actuació mobilitzarà una inversió superior als 100 milions d’euros.
En paral·lel, Adif continua avançant amb la resta de les obres per completar la segona fase, en què es posaran en servei les noves vies de connexió en ample internacional amb la línia d’Alta Velocitat Barcelona – frontera francesa.
La companyia considera que es tracta d’una de les actuacions “més rellevants” de les que es fan actualment a Catalunya en l’àmbit de les mercaderies.
Tall aquest cap de setmana
Aquest cap de setmana, les línies R2 i R11 estaran tallades entre les estacions de Sant Andreu i El Clot, a Barcelona. El motiu, les obres de construcció de la nova estació de la Sagrera. L’estació de Sant Andreu serà la capçalera dels trens de les dues línies tant dissabte com diumenge.
{{ comment.text }}