Les obres de pacificació del trànsit a la carretera de Cànoves (BV-5151), al seu pas per Corró d’Amunt, han obligat a taller diversos lledoners, un fet que ha aixecat algunes crítiques al poble i que es recullen en un article que es publica en la secció d’Opinió d’aquesta mateixa edició.
La regidora d’Obres i Serveis de l’Ajuntament, Marta Sánchez, ha explicat que les arrels dels arbres havien aixecat el paviment i havien malmès la vorera i que, a més a més, els escocells dificultaven el pas de vianants en la part més estreta, en què s’està fent una plataforma única. “No ens agrada tallar arbres”, ha reconegut la regidora, que apunta, però, que l’entorn de Corró d’Amunt té una gran quantitat de bosc i afegeix que la previsió és plantar més arbres.
Les obres de pacificació del trànsit de la carretera en el tram urbà de Corró d’Amunt van començar el 26 de febrer, duraran uns quatre mesos i les executa la Diputació de Barcelona. Afecten el tram que va des de l’església de Sant Mamet fins a la plaça de la Sagrera, davant de la zona d’estacionament del restaurant Quatre Llunes.
El projecte preveu que a la zona de l’església de Sant Mamet se senyalitzi l’espai d’aturada dels autobusos a banda i banda i on es mantenen els dos carrils amb doble sentit de circulació. Per fer aquest tram accessible s’eliminen alguns arbres i escocells que no permeten mantenir una vorera prou àmplia. Tot el tram des de l’església fins al restaurant Quatre Llunes i la plaça de la Sagrera, en ser més estret, quedarà amb un sol carril de circulació de vehicles i de vianants, amb prioritat de pas dels segons. A la plaça de la Sagrera es crea una plaça d’estacionament genèrica per a persones amb mobilitat reduïda.
A grans trets, la reforma preveu la creació d’una plataforma única en els trams estrets amb paviment de dos colors i una zona amb paviment d’advertència rugós. També la renovació de la senyalització vertical i horitzontal, la substitució de mobiliari urbà, la plantació d’arbrat en els trams més amplis i la seva eliminació en els trams més estrets per permetre amplitud a la zona de vianants.
També el canvi d’enllumenat per sistemes més sostenibles i de baixa intensitat i el soterrament de línies elèctriques. El pressupost és de 313.000 euros que assumeixen al 50% la Diputació, com a titular de la via, i l’Ajuntament. Durant les obres, s’han habilitat diversos camins com a ruta alternativa per al veïnat.
{{ comment.text }}