L’Ajuntament de l’Ametlla vol evitar traslladar el problema de trànsit que ara hi ha al voltant de la travessia urbana de la carretera de Sant Feliu (BP-1432) a l’eix del carrer Onze de Setembre que es va dissenyar com a variant d’aquesta via.
Pere Marieges, regidor d’Urbanisme, indica que és “un debat complex i molt important per al desenvolupament del poble”. Però “no es vol traslladar un problema d’un lloc a l’altre”. “Tenim un problema a la carretera de Sant Feliu però és un problema aliè perquè és un trànsit que no genera l’Ametlla. És un trànsit de pas que va o ve de Bigues i Santa Eulàlia”, diu Marieges.
El debat de les alternatives a la carretera de Sant Feliu és una de les qüestions que s’han posat sobre la taula amb la redacció de l’Avanç del nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que posa les bases de la redacció del nou planejament. Dijous passat a la tarda es va fer un taller participatiu per debatre sobre aquest tema a la Sala Polivalent de la Biblioteca. Els participants van treballar en grups –sense intervenció dels representants polítics– i van fer aportacions.
L’Avanç del POUM posa sobre la taula tres opcions. Dues deriven el trànsit de l’actual carretera cap al carrer Onze de Setembre: una planteja culminar tota la variant construint les connexions amb la BP-1432 pel costat oest del nucli urbà i amb la carretera de Llerona (BV-1433) fent un pas per sota la C-17 a la banda est. Això implicaria el desenvolupament urbà de diversos sectors per poder finançar el nou vial.
La segona alternativa manté la connexió del costat oest per la zona de la Bogadella, que s’hauria d’urbanitzar, i dona una sortida a l’est a través del camí de la Deixalleria fins a la rotonda de Can Draper, a l’enllaç amb la C-17.
La tercera via és la que l’equip de govern ha fet seva: convertir l’actual tram del carrer Onze de Setembre, entre els carrers de Can Guineu i Llimoner, en un eix verd o parc lineal que tanqui el nucli urbà pel sud i relligui amb l’entorn natural dels torrents que delimiten aquest àmbit. I, per tant, no portar-hi el trànsit rodat que ara passa per la carretera de Sant Feliu. Això, sumat a una pacificació de l’actual travessia urbana de la BP-1432, pot contribuir a reduir el volum de trànsit de pas perquè busqui altres alternatives.
Darrera sessió participativa
La d’aquest dijous va ser la darrera sessió participativa del procés fet per l’Avanç del POUM, que ja va aprovar el ple municipal abans de les vacances d’estiu. Ara, el document ja està sobre la taula de la Comissió d’Urbanisme de Barcelona perquè hi faci les seves aportacions. Un cop tancat, es posarà en marxa el procés de redacció del nou planejament urbanístic, que tindrà un altre procés de participació propi. Marieges considera que “aquest avanç de planejament ha aconseguit calar entre la ciutadania”. “La gent ve amb ganes de debatre”, valora Pere Marieges.
{{ comment.text }}