L’ampliació de la calçada de la C-17 entre Parets i Granollers en sentit nord s’acabarà a l’estiu

Els treballs amb 18,2 milions d’inversió avancen a termini amb lel tercer carril i el vial que canalitzarà les connexions amb les empreses


24/02/2023
Granollers

El nou tercer carril en sentit nord entre Parets i Granollers i la reordenació dels accessos de les activitats econòmiques que hi ha a la façana de llevant d’aquest tram de la C-17 quedaran enllestits aquest proper estiu. “Anem a termini”, destaca David Prat, director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre a EL 9 NOU. Els treballs, amb un pressupost de 18,2 milions, van iniciar-se l’estiu de 2021.

A banda de l’ampliació amb un tercer carril, David Prat valora “la nova calçada lateral per recollir els accessos que hi ha en tot aquest àmbit”. “Es notarà molt”, assegura a EL 9 NOU.

En aquest àmbit, Territori està enllestint el projecte de la nova passera per a vianants i bicicletes que permetrà travessar la C-17 a l’entorn de la masia de Can Volart i del nus amb la carretera Interpolar. “És una obra molt important per permeabilitzar la C-17”, indica Prat, que destaca el treball conjunt que s’han fet amb l’Ajuntament de Parets. La conselleria treballa amb la previsió de licitar les obres aquesta mateixa primavera. La inversió és d’uns quatre milions.

El paquet d’inversions previstes en aquest àmbit de la C-17 també mantenen l’aposta per obrir una nova connexió amb la calçada en sentit Tarragona de l’AP-7, a Parets. Està prevista al vial que connecta la C-17 amb l’AP-7, en direcció Girona, i la C-33, en direcció Barcelona.

La construcció d’un petit vial permetria enllaçar també amb l’AP-7 en direcció sud. A l’AP-7, però, caldria modificar la configuració del viaducte per encabir-hi un tercer carril, en una intervenció que ha de fer el Ministeri de Transports, titular de l’AP-7 i que es pot fer sense haver d’ampliar el pont. “Estem treballant per veure com es pot desencallar perquè creiem que és molt interessant fer-ho”, diu Prat, que celebra que hi ha “predisposició per part del Ministeri”. “Saben que és una actuació important.”

En aquest àmbit, també cal definir els nous accessos cap al nucli urbà de Montmeló. “Estem pendents de veure com casa. No és fàcil perquè afecta l’AP-7, la C-17 i la C-33 però tenim una idea”, apunta David Prat.

Una obra per endreçar els accessos a polígons de Granollers i Lliçà d’Amunt

Els treballs de la nova incorporació en sentit sud que es fa al sector comercial de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt

Territori inverteix 8,6 milions en les obres per millorar els accessos als sector industrials del Coll de la Manya i de la Font del Ràdium, de Granollers, i al sector logístic i comercial de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt, que tindrà una nova incorporació a la C-17 en direcció sud (a la foto). L’obra també beneficiarà el veïnat de Can Franquesa, en terme de Lliçà d’Amunt.

El projecte inclou la construcció d’un pas per sota de la C-17 que es construeix amb pantalles perforades al subsol i que impliquen ja alguns desviaments de trànsit a la calçada en sentit sud. Es preveu que els treballs s’acabin el primer trimestre de 2024.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't