QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Les Franqueses vol pacificar el trànsit a l’antiga N-152 a Llerona

Els carrils de circulació es faran més estrets i es senyalitzarà un carril per a bicicletes segregat i bidireccional

Les Franqueses vol pacificar el trànsit a l’avinguda Catalunya (l’antiga N-152), des de la rotonda del Caprabo, al nord de l’ajuntament, fins a la rotonda del Carro. La idea és reduir els vehicles que ara hi passen i que els que hi circulin ho facin a una velocitat més baixa. Per això, la proposta que es posa sobre la taula redueix l’amplada dels carrils de circulació a poc més de tres metres en tot aquest tram.

L’espai que es guanya en calçada es destinarà a un carril segregat per a bicicletes bidireccional, que es dibuixa al costat est de la carretera. A través del primer tram de la carretera de l’Ametlla (on hi ha la capella de la verge de Fàtima), connectarà amb la via verda de l’avinguda Europa i del camí de Can Pep.

La proposta, que es va presentar als veïns dilluns al vespre en un acte a les Antigues Escoles, busca millorar la permeabilitat entre els dos costats de l’avinguda Catalunya. Per això, es dibuixen un seguit de passos de vianants –alguns d’elevats– al llarg de tot el recorregut. El pla planteja un nombre variable de passos elevats en funció de les tres alternatives que es posen sobre la taula. Al tram central del nucli de Llerona, entre els carrers Ferreret i Torrent, es detallen tres possibles intervencions: una passa per la creació d’un espai de plataforma única on cotxes i vianants vagin al mateix nivell.

Una altra manté aquesta plataforma única i hi afegeix una cruïlla elevada a la zona del carrer de l’Església. La tercera dibuixa tres cruïlles elevades al tram urbà on la creació del carril bici implicarà la supressió d’una de les dues línies d’aparcament. Es preveu compensar en un solar al carrer Àngel Guimerà i al carrer de l’Església.

La sessió informativa de dilluns a les Antigues Escoles de Llerona / Ferran Polo

Per reduir l’accés de vehicles a l’avinguda Catalunya, es planteja un canvi de senyalització a la rotonda del Carro de manera que els conductors que baixen de la Garriga no puguin anar recte i, per accedir a Llerona, hagin de baixar fins a la rotonda de la Via Europa i tornar a pujar. Això implica uns 600 metres més de recorregut. D’aquesta manera, es vol incentivar la Via Europa com a alternativa per als vehicles que estan de pas cap a Granollers o la zona sud de les Franqueses.

En la sessió participativa, alguns veïns van expressar dubtes sobre l’obligació de baixar fins a la rotonda de la portalada per entrar a Llerona. També van demanar que es tingués en compte les necessitats de la maquinària agrícola a l’hora de fixar l’amplada dels carrils i mesures per evitar que el carrer Àngel Guimerà es converteixi en una drecera. “Estem oberts a les propostes”, deia la regidora Montse Vila. Es recolliran abans de fer el projecte definitiu. L’actuació encara no té un calendari fixat.

També a Marata i Corró d’Amunt

En paral·lel, l’Ajuntament de les Franqueses treballa actuacions per pacificar el trànsit als nuclis de Marata i Corró d’Amunt. En el primer cas, s’estudia un radar de tram al camí que connecta amb la carretera de Cardedeu, a proposta dels veïns. En el segon cas, s’està ultimant un projecte que es presentarà als veïns.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 187 persones.