El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha adjudicat la redacció del projecte que permetrà la construcció d’un quart carril a l’autopista AP-7 entre Granollers i Sant Celoni. És un tram de 22 quilòmetres entre l’accés sud de Granollers, situat al límit amb Montornès, i l’enllaç de Sant Celoni on l’AP-7 connecta amb la C-61 i la C-35. L’ampliació de la calçada amb un quart carril es farà en tots dos sentits. Es preveu que l’obra tingui un cost de 115 milions d’euros.
L’objectiu del govern de l’Estat és incrementar la capacitat de la carretera. L’actuació es fa després de l’aixecament dels peatges el 31 d’agost de 2021 amb el final de les concessions de gestió de l’AP-7 i amb la idea d’“adequar les autopistes a la nova realitat” d’acord amb l’increment de trànsit per aquesta via que ja van anticipar els estudis previs a l’alliberament dels peatges, detallen fonts del Mitma.
El Ministeri de Transports té altres projectes per millorar la mobilitat a l’eix de l’AP-7 al Vallès Oriental. Està en estudi la construcció d’una nova connexió des de la C-17 en sentit sud a Parets, en una obra que reclamava la Generalitat, i l’ampliació a tres carrils d’un tram en sentti Tarragona que ara només en té dos. També es preveuen canvis a l’enllaç amb la C-60 a la Roca per millorar-ne la funcionalitat.
A Sant Celoni, s’estudiarà fer un nou enllaç a l’altura de la Batllòria –entre els actuals de Sant Celoni i Hostalric (la Selva)– per facilitar l’accés als polígons de la zona. I, en una segona fase, es preveu allargar el quart carril des de Sant Celoni fins a Hostalric.
{{ comment.text }}