QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Litigi per la factura de l’aigua a Sant Pere de Vilamajor

La família no va voler pagar una factura d‘uns 500 euros per consums previs a comprar la casa. No van pagar i el cas va arribar als jutjats

Un jutjat de primera instància de Granollers ha donat la raó a Mireia Coll, una veïna de Sant Pere de Vilamajor que es va negar a pagar uns 500 euros que li reclamava la companyia d’aigua que fa el subministrament al poble per uns consums fets prèviament a l’adquisició de la casa.

La sentència va ser de conformitat perquè la companyia i la denunciada van acordar que Coll faria front a 47,40 euros de la part del consum que sí que li corresponia. La resolució és ferma i no s’hi pot presentar recurs.

Amb la sentència, es tanca un litigi que va arrencar a finals de 2020 quan Vila i la seva família van comprar una casa a la urbanització Can Vila i s’hi van instal·lar. “La immobiliària que ens va vendre la casa ens va dir que totes les despeses anteriors estaven pagades”, explica Coll a EL 9 NOU.

Ells van fer contractes amb tots els subministraments. Entre aquests, el de l’aigua amb la Companyia General d’Aigües de Catalunya, a la qual van aportar la lectura real del comptador. El contracte recollia que es feien càrrec de consums pendents. “Estàvem tranquils perquè ens havien dit que tot estava al dia.”

La sorpresa, però, arriba amb la primera factura, on els reclamen uns 500 euros. La família va decidir que no els pagaria.

A partir d’aquí, van començar “amenaces” de tallar-los el subministrament i pressions. “Durant aquests anys, m’han estat enviant correus electrònics i truncat per reclamar el pagament. Hem estat tres anys així per una bestiesa”, diu.

A més, no han pogut domiciliar els rebuts –no volien que els cobressin els 500 euros reclamats– i han hagut d’anar cada tres mesos a les oficines de l’empresa a pagar la factura trimestral. “Cada cop que anava a pagar, havia de parlar amb un responsable de l’oficina perquè no em podien fer el cobrament directament.”

També van portar el cas al síndic de greuges i el van denunciar a l’Ajuntament. Lamenta, però, que el consistori destinés la seva queixa i donés la raó a la companyia. Coll assegura que, el dia del judici, l’advocat de l’empresa els va admetre que tenien “tota la raó”. “No són gaires diners però no volíem passar per aquí. No me n’he cansat i he persistit”, exposa Coll, que coneix el cas d’altres persones que han tingut reclamacions semblants i han pagat. “La gent deu pagar perquè és poquet.”

Espera que el cas serveixi perquè la companyia canviï la manera de funcionar. “Entenem que la clàusula és abusiva.” En un escrit relacionat amb la reclamació de Coll, la companyia afirma que “la factura de tot el trimestre es cobra al nou client” i que amb el contracte “es traspassen tots els drets i obligacions, inclòs el comptador, fiances i deutes”.

Coll entén que haurien de facturar cada mes i no trimestralment. EL 9 NOU s’ha posat en contacte amb la companyia telefònicament i per correu electrònic sense obtenir resposta a la petició d’informació formulada.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?