L’Ajuntament de Lliçà d’Amunt vol afavorir la intermodalitat entre el vehicle privat i el transport públic amb un nou aparcament que ha urbanitzat a la cruïlla del carrer Anselm Clavé (el tram urbà de la BV-1602) amb el camí de la Serra. L’espai té capacitat per a 33 cotxes i 3 motocicletes.
De dilluns a divendres, entre les 6 del matí i les 9 del vespre, només podran estacionar-hi els conductors que facin ús del transport públic amb les dues noves parades –una per sentit– que la Diputació de Barcelona està condicionant a tocar de l’aparcament i on, a partir de l’octubre, està previst que hi tinguin parades les expedicions del bus exprés –la línia e7– que connecta els municipis de la vall del Tenes amb Barcelona. La resta de les hores –de 9 del vespre a les 6 del matí i els caps de setmana– no caldrà ser usuari del transport públic per aparcar-hi.
“Aquest aparcament està pensat per fomentar la intermodalitat entre el vehicle privat i el transport públic, especialment el bus interurbà”, destaquen fonts municipals, que afegeixen que es tracta d’un “punt estratègic” al sud del nucli urbà de Lliçà d’Amunt, a tocar del terme de Lliçà de Vall. El camí de la Serra dona accés a bona part dels barris situats a l’oest del terme municipal de Lliçà d’Amunt i d’altres de Lliçà de Vall com Ca l’Estapé.
El consistori preveu que el nou aparcament ajudi a descongestionar els que ja hi ha al centre del poble, prop de l’Ajuntament, on també hi ha parada del bus exprés, altres serveis interurbans i les diverses línies del servei de transport públic municipal. Està basat en el concepte europeu park and ride, que facilita la intermodalitat entre el vehicle privat i el transport públic i ofereix als seus usuaris aparcament gratuït.
L’Ajuntament preveu obrir l’aparcament a l’octubre, quan la Diputació hagi enllestit la urbanització de les noves parades de bus. De forma excepcional, l’aparcament obrirà durant la festa major –se celebra al setembre, a l’entorn de la Diada– per facilitar l’aparcament a la zona del nucli urbà.
Les obres d’adequació de l’aparcament han comportat una inversió d’uns 119.000 euros als quals cal sumar uns 3.000 euros més de la senyalització viària. L’actuació es finança, en part, amb una subvenció de 35.000 euros de l’Autoritat del Transport Metropolità.
Al Vallès Oriental, ja hi ha en marxa altres aparcaments reservats per a usuaris del transport públic. Són els que hi ha al costat de les estacions de tren de les Franqueses-Granollers Nord i de Cardedeu, a la línia R2. Funcionen amb una aplicació que geolocalitza els conductors quan són dins de l’estació. D’aquesta manera, queda registrat que han deixat el cotxe per agafar el tren.
Noves parades de bus
Les obres d’adequació de les parades de bus que es fan a l’extrem sud del carrer Anselm Clavé van començar al juliol. Preveuen l’ampliació de les voreres i de l’illot de la rotonda, que funcionarà com a refugi per als vianants a l’hora de creuar la calçada. S’instal·laran tanques de contenció entre la calçada i les voreres per protegir els vianants i es reforçarà la il·luminació. La inversió prevista és d’uns 145.000 euros. Està previst que les obres durin un parell de mesos, segons van informar fonts de la Diputació.