QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

L’R3 guanya uns 1.500 usuaris diaris pel tall de l’R2 a la Sagrera

Segons Renfe, l’augment és assumible amb l’oferta actual de la línia de Vic

Renfe estima que cada dia uns 1.500 usuaris de la línia R2 han passat a utilitzar la línia R3 arran del tall ferroviari que va començar al setembre i acabarà el proper 10 de desembre lligat a les obres de la futura estació intermodal de la Sagrera, a Barcelona.

Segons han detallat fonts de la companyia a EL 9 NOU, “l’oferta de l’R3 absorbeix sense problema aquesta demanda”. Tres municipis vallesans amb estació a l’R2 en tenen també a la línia R3: les Franqueses (les Franqueses-Granollers Nord, a l’R2, i les Franqueses, a l’R3); Granollers (Granollers-Centre, a l’R2; i Granollers-Canovelles, a l’R3) i Mollet (Mollet-Sant Fost, a l’R2, i Mollet-Santa Rosa, a l’R3). S’entén que la normalització del servei a partir de l’11 de desembre farà que aquests passatgers tornin a l’R2, que disposa de més freqüències.

L’absorció de passatgers de l’R2, a més, ha coincidit amb la gratuïtat del servei de rodalies impulsat pel govern de l’Estat com una de les mesures per fer front a l’increment de preus derivat de la crisi energètica per la guerra a Ucraïna. Això també ha portat més usuaris al servei de rodalies.

El Departament de Territori de la Generalitat ha detectat el desviament d’usuaris de l’R2 cap a l’R3. Asseguren, però, que és difícil de quantificar perquè ha coincidit amb la gratuïtat del servei.

Entitats d’usuaris i de defensa del transport públic també constaten un increment del nombre de passatgers a l’R3, que, segons expliquen, fa que els trens que baixen cap a Barcelona a l’hora punta del matí i els que tornen cap al Vallès Oriental, Osona i el Ripollès a mitja tarda, vagin més plens que abans.

Maria Coma, membre de Perquè no ens Fotin el Tren, ho exemplifica amb el seu cas com a usuària de l’estació de la Garriga. “Abans, mai havia tingut problemes per seure al tren del matí. Ara hi ha dies que a la Garriga la gent ja no pot seure.” I de tornada, el mateix: ella agafa el tren a Plaça Catalunya, on sovint ja arriba ple. “Les obres de l’R2 sumades a la gratuïtat estan portant molts passatgers”, conclou. L’atapeïment dins dels trens augmenta en les circulacions, que passen amb un tren curt (un únic comboi de tres o cinc vagons en funció de si és una unitat 447 o Civia). “Cal augmentar la capacitat” de la línia, diu.L’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) ressalta la importància de fer el desdoblament de l’R3. “Ara s’està aprofitant la via al màxim”, apunta Adrià Ramírez, president de l’entitat, que considera que la construcció de la doble via entre Parets i la Garriga “ja permetrà millorar una mica”. Ramírez defensa que “entre Granollers i Barcelona caldria que hi hagués trens cada 15 minuts”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 155 persones.