El servei de transport urbà de l’àrea de Granollers incorpora dos nous busos al setembre per millorar el servei de les línies 1 i 6

Els canvis es posen en marxa a partir del 2 de setembre

El servei de bus urbà de Transgran, que inclou els municiipis de Granollers, les Franqueses, Canovelles i la Roca, millorarà, a partir del 2 de setembre, les freqüències de les línies L1 (Can Gili-Canovelles-Hospital-la Torreta) i L6 (Can Bassa-Granollers Centre-Hospital-Can Mònic-Corró d’Avall). Es millorarà la freqüència de pas dels serveis amb la incorporació de dos nous autobusos, dos vehicles híbrids de 12 metres de llarg com els que ja operen el servei en aquestes línies. D’aquesta manera, L1 passarà a estar operada per quatre autobusos enlloc de tres. I L6 per tres, enlloc de dos.

Els canvis implicaran un reajustament dels horaris per garantir la màxima puntualitat del servei. Els recorreguts de les línies L1 i L6 estan dissenyats per poder-se fer en 60 minuts. Situacions com l’augment de trànsit, les obres en algunes zones del recorregut o l’increment de passatgers (allarguen les parades) fan que no es compleixi aquest càlcul i es tardi més estona a fer la volta. Això comporta que s’arrosseguin retards, que els autobusos no passin per les parades a les hores que indica l’horari i, fins i tot, que s’arribin a perdre expedicions per la pèrdua de temps.

La millora del servei s’ha presentat aquest dimarts a la tarda en un acte a l’Ajuntament de Granollers amb les alcaldesses de Granollers i la Roca, Alba Barnusell i Marta Pujol; i els alcaldes de les Franqueses i Canovelles, Juan Antonio Corchado i Emilio Cordero; i la consellera de Territori, Ester Capella. Els quatre ajuntaments incrementen l’aportació prevista al sistema de transport públic per aquest any per fer possible la millora. Territori ja va fer per aquest 2024 una aportació de 300.000 euros per a les línies principals de Transgran. A l’acte, també hi havia representants de l’empresa Sagalés, que gestiona el servei.

Aquests diners, més l’increment de les aportacions que també van fer els ajuntaments respecte l’any 2023, van permetre recuperar els serveis que hi havia l’any 2019 i que es van retallar per la pandèmia de la covid. Entre d’altres, l’augment de les hores de servei d’algunes línies o la circulació de L6 els dissabtes, un dia que abans no prestava servei.

Els representants municipals han celebrat la millora i han destacat l’esforç que fan per al servei. “És possible amb l’esforç de tots però també de la conselleria”, ha dit Barnusell que ha destacat el valor del transport urbà per aconseguir “un model de ciutat més amable i més sostenible”. “L’aposta per al transport públic ha de ser forta perquè, a més de públic, sigui útil”, deia Marta Pujol.

Cordero ha ressaltat l’aposta per “posar a l’abast de la ciutadania serveis públics de qualitat” i ha indicat la importància del servei de la línia L1 “que és la principal connexió de Canovelles amb l’Hospital de Granollers”. Amb aquestes millores, “estem millorant la vida dels nostres veïns i veïnes”, ha celebrat Corchado.

Capella, per la seva banda, ha afirmat que “el transport públic és l’eina més més important per garantir la lluita contra l’emergència climàtica” i un element d'”equitat territorial” que ajuda “a recosir un país sencer”. “La mobilitat és un dret essencial bàsic”, ha afegit Capella que ha recordat que volen que Catalunya “sigui un país de trens”.

En la presentació, també s’ha ressaltat que el servei de Transgran ja va aconseguir recuperar, l’any passat, els usuaris que tenia abans de la pandèmia.

LA PREGUNTA

La conducta de Puigdemont, com diu el conseller d’Interior, va ser “impròpia”?

En aquesta enquesta han votat 1300 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't