El secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores, s’ha trobat aquest dijous a Vic amb representants dels municipis i consells comarcals per on passa la R3 de Rodalies per explicar com seran les obres de millora d’aquesta línia.
Respecte al servei de transport alternatiu per les obres de la R3 ha explicat que “s’ajustarà a les peticions dels usuaris però creu que és un pla que ja ha funcionat en altres zones”.
A la trobada també hi havia el secretari general de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, que ha celebrat l’inici de les obres a l’R3 però n’ha lamentat “l’endarreriment”. Alhora ha denunciat que “fa temps que la ciutadania pateix molèsties a totes les línies de Rodalies i que el servei és deficient”.
Amb l’objectiu de minimitzar les incidències que pugui ocasionar el tall de l’R3, a banda del servei de transport alternatiu que implantarà el Ministeri “el Govern reforçarà les línies d’autobús de la E12 Barcelona – Vic amb cinc freqüències al matí i quatre més a la tarda de tornada”.
En contraposició al que assegura Flores sobre que l’experiència amb “el servei alternatiu en altres zones ha funcionat correctament”, Sanglas afirma que “en altres punts de la xarxa de Renfe han hagut de reforçar els busos exprés perquè els que disposava el govern espanyol no eren suficients”.
La trobada d’aquest dijous ha servit perquè els diferents municipis i consells comarcals afectats pel pas de la R3 facin també les seves demandes.
En el cas del Consell Comarcal d’Osona, han demanat, entre altres coses, que el flux d’autobusos alternatius a la comarca vagi estretament lligat al calendari universitari. El vicepresident del consell, Marçal Ortuño, ha expressat la satisfacció per tancar el que anomena “una etapa d’incredulitat després de tants anys d’inversions promeses”.
{{ comment.text }}