El ple de l’Ajuntament de Montmeló ha aprovat, provisionalment, una modificació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) que inclou la prolongació del vial del Congost, que actualment acaba a les vies del TAV, fins al polígon El Raiguer.
També es preveu l’ampliació de les voreres i el reforçament del pont sobre el riu del carrer Santiago Rusiñol i convertir-lo en un vial d’un sol sentit de circulació cap al polígon de la Concentració Industrial Vallesana.
La modificació també inclou un canvi dels usos permesos a la part d’aquest darrer polígon que pertany al terme municipal de Montmeló per tal de permetre que s’hi puguin implantar activitats logístiques.
L’alcalde, Pere Rodríguez, explica que la possibilitat d’usos logístics a la part del polígon de Montmeló és coherent amb el fet que sí que estan permesos a la part que pertany al terme municipal de Montornès. Destaca que la modificació beneficiarà les empreses del sector perquè revaloritzarà les finques.
Rodríguez també remarca que la implantació d’un sol sentit de circulació al pont de Santiago Rusiñol evitarà el pas de vehicles pesants pels carrers propers a la Sala Polivalent. Quan es faci el canvi, hauran de fer servir el pont del Raiguer i, per arribar-hi, cal ampliar el vial del Congost amb un pas sota les vies del TAV fins al polígon el Raiguer.
La modificació del POUM es va aprovar amb els vots del govern municipal (PSC-ERC) i del grup de Fem Montmeló i el vot en contra de Canviem Montmeló. El portaveu d’aquest darrer grup i candidat a l’alcaldia en les eleccions municipals de l’any vinent, Marcel Comas, ha justificat la seva oposició a l’allargament del vial per l’impacte “mediambiental i social” que pot tenir en el turó de les Tres Creus.
“L’allargament afectarà la muntanyeta, un connector biològic entre la Serralada Litoral i l’entorn del riu Congost i al mateix ecosistema del riu. A més, afectarà la zona d’horts i l’accés de la gent a la mateixa muntanyeta.”
En un comunicat, Canviem Montmeló alerta que afectaria “un bosc en lenta recuperació i amb un interès natural destacable, en tractar-se d’un ecosistema forestal mediterrani aïllat, situat entre ecosistemes i polígons industrials”.
El grup també reclama que el Ministeri de Transports faci els apantallaments sonors de l’AP-7, que es plantin arbres que facin de pantalles verdes, promoure un pla especial de protecció del Turó de les Tres Creus i naturalitzar la llera del Congost, eliminant murs i talussos artificials.
L’alcalde, per la seva banda, ha negat que l’ampliació tingui cap impacte en el turó de les Tres Creus i recorda que aquest vial ja es va fer servir com a via alternativa mentre es feien les obres del TAV. Diu que el tram està suficientment allunyat del turó de les Tres Creus i destaca que els canvis evitaran el pas de camions procedents de Montornès pel terme de Montmeló. I ha posat de relleu que el projecte té un pressupost de dos milions d’euros que es pagarà amb les aportacions de les empreses de la zona.