Una rotonda unirà les avingudes Pau Casals i Comas i Masferrer a Llinars

L’actuació es farà en un dels punts amb més concentració de trànsit a la població

L’Ajuntament de Llinars preveu la construcció d’una rotonda a la cruïlla de les avingudes Comas i Masferrer i Pau Casals, sobre la riera Giola, amb un pressupost de 651.742 euros. L’avinguda Pau Casals és l’antiga carretera C-251, que amb l’entrada en funcionament de la variant de la C-35 va passar a ser via urbana, mentre que l’avinguda Comas i Masferrer connecta amb la B-541 que va cap a Dosrius i la rotonda d’accés a la C-35. És un dels punts amb més trànsit a la població.

Fa unes setmanes la junta de govern local va aprovar-ne inicialment el projecte executiu redactat per l’equip Urbimec Engineering Consultancy. La necessitat de construir aquesta rotonda es basa en l’estudi de mobilitat que ha fet Sinob Mobilitat, on es posen de manifest els problemes de congestió que es produeixen a diferents hores del dia a causa de l’actual tipus d’encreuament.

La cruïlla està regulada per semàfors amb carrils segregats pel gir a esquerra des de l’avinguda Pau Casals cap a l’avinguda Comas i Masferrer i a la inversa. Es planteja la construcció d’una rotonda per millorar la gestió de l’encreuament i per donar accés des del passeig Lluís Companys directament a l’avinguda Pau Casals.

El passeig Lluís Companys prové del nord des del carrer Collsabadell, discorre paral·lel a la riera Giola i passa per sota el pont de l’avinguda Pau Casals, i accedeix a una zona de la llera de la riera que està pavimentada i s’utilitza com a aparcament. Per construir la rotonda s’ampliarà cap al nord el tauler del pont actual. L’actuació també inclourà una rampa per a un carril que connecti el passeig Lluís Companys i l’avinguda Pau Casals. Hi havia un avantprojecte anterior amb l’encaix geomètric de la rotonda que requeria l’ampliació del pont sobre la Giola per encabir les dimensions de la nova rotonda, que suposava el cobriment d’uns 105 metres quadrats, amb una forma triangular.

Al costat est es renovaran les voreres nord i sud fins al límit d’on s’ha renovat la vorera en la reurbanització dels accessos al Castell Nou. La rotonda tindrà un diàmetre exterior de 24,20 metres i està formada per una àrea central de sis metres de diàmetre, amb una franja trepitjable de 1,25 metres al seu voltant i un espai de 7,85 metres d’amplada per a la circulació rodada. El nou vial del passeig Lluís Companys tindrà una amplada de tres metres i mig.

LA PREGUNTA

Té previst anar de vacances aquest estiu?

En aquesta enquesta han votat 233 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't