Les obres de la carretera BV-5006 entre Martorelles i Santa Maria es reprendran després d’estar aturades per una manca de permisos per fer el soterrament de les línies elèctriques. A més, ja es va haver de fer una pròrroga del termini quan es va detectar el clavegueram en mal estat, que va obligar a fer canvis de pressupost, segons detalla l’alcalde, Rodolf Casas. Inicialment les obres, que van començar a mitjan abril de l’any passat, estaven previstes per acabar aquest febrer.
L’endarreriment actual de les obres ve donat, segons informa la Diputació de Barcelona –que s’encarrega de les obres–, per l’espera d’un permís que ha d’aprovar Endesa per poder fer el soterrament de les línies elèctriques. Endesa ha explicat a EL 9 NOU que, de moment, encara no han aprovat l’acta perquè falten alguns permisos, ja que la línia passa per terrenys de particulars.
Amb l’aprovació d’aquest document es podrà fer l’aprovació de l’execució. Des de llavors, diu Casas, hi haurà un període de només 55 dies per finalitzar-les. “Els diferents actors s’estan posant d’acord per organitzar-se i acabar les obres. El termini que queda és curt i no ens podem arriscar a perdre la licitació. En els propers dies, ens reunirem amb els veïns per explicar com anirà aquest tram d’obres i els talls de la circulació”, continua Casas.
L’actuació s’està fent a la BV-5006 entre el carrer de la Vinya d’en Calet i el Pont Vell, al barri de Colomer. Les obres fan front a la manca de voreres dels marges dret i esquerre, i a la dificultat de gir que tenen els vehicles pesants. El que s’està fent és la urbanització de les voreres d’ambdós costats, la substitució de l’enllumenat i la modificació i actualització dels serveis existents i la reubicació de la parada del bus en tots dos sentits.
També s’implantaran nous elements de reducció de velocitat per pacificar el pas. La solució consta d’un itinerari de vianants segregat de la calçada amb voreres de 1,80 metres d’amplada i paviment tou integrat en l’entorn.
{{ comment.text }}