QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Paneque defensa el dimensionament del transport alternatiu de l’R3, però s’obre a millorar freqüències a la Garriga

La consellera assegura des de Parets que les molèsties són necessàries per dignificar la línia de Rodalies amb més incidències

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, ha defensat la planificació i el dimensionament del pla alternatiu de transport (PAT) per les obres de l’R3, després de fer-ne seguiment de les primeres hores de funcionament. “És de justícia que els usuaris tinguin un transport alternatiu tal com tenien el transport ferroviari abans del tall”, s’ha felicitat.

Illa i Paneque durant la visita a les obres aquest dimarts
Illa i Paneque durant la visita a les obres aquest dimarts / ACN

Tot i això, la consellera s’obre a fer modificacions a partir de la setmana vinent, un cop s’analitzin a fons les dades dels primers dies de servei, especialment a la Garriga com demana l’Ajuntament, on es reclamen busos directes amb freqüències de 30 minuts, en lloc d’una hora: “Si cal, millorarem en el cas de la Garriga. No implica una gran inversió”.

La parada dels autobusos a la plaça Josep Marcer
El parada dels autobusos a la plaça Josep Marcer / ACN

El president Salvador Illa i la consellera Sílvia Paneque han visitat aquest dimarts al matí les obres de desdoblament a Parets. Ho han fet acompanyats de l’alcalde Francesc Juzgado. Entre d’altres, han pogut veure els treballs de construcció del segon viaducte per damunt del riu Tenes i la C-17.

Amb tot, la consellera assegura que la informació de què disposa el Govern apunten a un bon funcionament del pla alternatiu de transport, especialment quan ja s’han superat l’hora punta del matí, que és sempre la més “complicada” pel volum d’usuaris que aplega.

Paneque, però, no dona encara per definitiva la planificació que s’ha posat en marxa aquest dimarts. “D’acord amb els ajuntaments, veurem si cal reforçar algun servei o modificar alguna freqüència”, ha assegurat. El Departament estarà especialment a sobre de la situació a La Garriga.

Pel que fa a la resta de punts, Paneque assegura que la planificació no hauria de patir modificacions perquè s’hauria constatat que el dimensionament previst és el necessari. Per a les hores punta de la tarda tampoc es preveuen canvis perquè s’augura una concentració menor d’usuaris.

La línia amb més incidències

Paneque ha justificat les molèsties que el tall pugui ocasionar als usuaris els pròxims mesos per la necessitat de dignificar l’única línia de Rodalies que encara funciona amb via única i que acumula el nombre més gran d’incidències de tota la xarxa.

La darrera incidència, de fet, ha tingut lloc aquest mateix dimarts a Vic. L’avaria ha obligat a interrompre durant 45 minuts la circulació de trens entre Vic i La Garriga. Aquest tipus d’incidències, ha apuntat la consellera, també “posen en relleu la gran necessitat que hi havia d’actuar en aquesta línia”.

De fet, Paneque ha assegurat que després del desdoblament Parets-La Garriga caldrà continuar actuant en trams com Vic-Centelles o Mollet-Montcada. Ara per ara, però, els projectes estan encara en una fase molt embrionària. “Anirem planificant”, ha dit Paneque, per resoldre un “deute històric” amb la línia.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 118 persones.