Durant els 16 mesos de tall de la línia R3 que comença aquest dimarts 7 d’octubre Renfe i els ajuntaments han definit els espais on els usuaris de la línia podran agafar els autobusos que faran el servei alternatiu per carretera.
En alguns casos, estan actives des d’ara i fins al maig de l’any vinent. És el cas de Fabra i Puig, Montcada-Ripollet i Santa Perpètua. Les altres funcionaran durant els 16 mesos del tall ferroviari, fins al gener de 2027.
Els llocs on hi ha les parades seran:
Fabra i Puig (Barcelona): Estan dins de l’estació d’autobusos de Fabra i Puig i ocuparan de forma exclusiva quatre andanes.
Montcada-Ripollet: Les parades se situen al carrer Marià Fortuny, a tocar de l’estació.
Santa Perpètua-La Florida: Les parades de bus estan en dos punts diferents de l’avinguda Tres en funció de si s’ha d’anar en direcció nord o cap a Barcelona.
Mollet-Santa Rosa: S’ha escollit un emplaçament molt proper al del primer tall,. Està a quatre minuts a peu de l’estació per l’avinguda Rafael Casanova, a l’altra de la banda del pas a nivell. Els busos s’aturaran al carrer dels Germans Moretó Prat, prop de la cruïlla amb el carrer Vinyes Altes, a tocar del supermercat Mercadona.
Parets: Els busos s’aturen a la plaça Josep Marcer, a uns 200 metres a peu.
Granollers-Canovelles: La parada és al carrer Manuel de Falla, al costat dels aparcaments municipals. Hi ha uns 400 metres –i sis minuts– a peu fins a l’estació.
Les Franqueses: Els autobusos s’aturen a la carretera de Ribes, a tocar de l’estació.
La Garriga: Es fan servir les parades de Sagalés de la Sínia, com en el primer tall. La distància és d’uns 750 metres des de l’estació on podran arribar passatgers del tram nord de l’R3 en funcionament.
Figaró i Sant Martí de Centelles, sense servei de bus
A diferència del primer tall, les estacions de Figaró i de Sant Martí de Centelles, que dona servei a Aiguafreda, no tindran servei de bus durant els 16 mesos del tall. Almenys, així està previst inicialment, tot i que Antonio Carmona, portaveu de Rodalies Renfe a Catalunya, no descarta possibles canvis si es detecten disfuncions que perjudiquen els usuaris del tren.
Per tant, els passatgers de les dues estacions hauran d’agafar el tren i anar fins a la Garriga o Centelles per enllaçar amb els serveis de bus. En el cas de Figaró, amb l’inconvenient que el tren els deixarà a l’estació de la Garriga i hauran de fer uns 750 metres travessant el centre fins a l’aparcament de la Sínia, on hi haurà la parada dels autobusos. Una alternativa pot ser el servei de Sagalés, que té parada a Figaró i a la Sínia.