La plataforma d’usuaris Perquè no ens fotin el tren demana que hi hagi un servei directe entre la Garriga i Barcelona amb autobús quan el talli la línia de tren R3 per les obres de desdoblament del tram entre Parets i la Garriga.
Els treballs obligaran a fer dos talls: un de tres mesos que s’havia previst inicialment per aquest estiu però que encara no té data, i un altre de quatre mesos, per a l’estiu de 2024. L’entitat ja havia denunciat la falta d’informació en un primer tall que es va fer de la línia a la Garriga per construir un pas inferior nou. El tall, però, està condicionat a l’acabament de les obres del taller de manteniment que s’està fent a Ripoll.
Membres de Perquè no ens fotin el tren han fet un acte aquest dijous a l’estació de la Garriga per alertar de la incertesa al voltant del tall ferroviari i del pla alternatiu de transport. També per temes relacionats amb l’obra de desdoblament com l’accessibilitat a la renovada estació o l’organització de les vies per garantir una millora del servei.
Segons han detallat des de la plataforma d’usuaris. Renfe només preveu autobusos directes entre Vic i Barcelona però no des de la Garriga o cap altra de les estacions del tram tallat que es cobrirà amb autobusos que passaran per tots els pobles. Això, alerten, incrementarà de forma notable els trems de recorregut. A més, denuncien, no es garanteix una graella d’horaris del servei de bus perquè quadri amb els trens que surtin de l’estació de Parets.
Pel costat nord, els trens arribaran fins a Figaró però el servei de bus també cobrirà el tram des de Centelles perquè, al voltant de l’estació, hi ha més espai lliure per a les esperes i les maniobres dels vehicles.
Perquè no ens fotin el tren recorda que Vic ja té una connexió directa amb Barcelona amb bus a través de la línia de la xarxa exprés.cat. Proposen que es reforci i que s’hi pugui accedir amb els bitllets de rodalies. També demanen el servei directe entre la Garriga i Barcelona perquè entenen que el volum de passatgers que fa aquest recorregut ho justifica. I un reforç de les línies d’autobús que connecten amb Centelles i Vic i Granollers per permetre alternatives a la connexió ferroviària tallada. Això, diuen, ara no està previst.
Reforma de l’estació de la Garriga
Sobre la reforma de l’estació, Perquè no ens fotin el tren planteja la necessitat d’obrir un accés alternatiu al de l’edifici de l’estació, l’únic que es preveu ara. El plantegen pel costat oest de les vies, la banda més propera al nucli urbà, on viu el gruix de la població i, per tant, d’usuaris potencials.
L’entitat defensa un accés des de la ronda del Carril que connecti directament amb el nou pas inferior entre andanes que es construirà a l’interior de l’estació. Asseguren que tècnicament és viable i recorden que hi ha altres estacions de la xarxa de rodalies que tenen un doble accés per facilitar.
A més, defensen que aquest segon accés permetria millorar l’accessibilitat a l’estació tenint en compte els problemes habituals amb els ascensors a les estacions de Rodalies. “Tothom sap que els ascensors de Renfe s’espatllen més que una escopeta de fira”, diu Maria Coma, membre de la plataforma.
{{ comment.text }}