El pla alternatiu de transport a l’R3 passa aquest dilluns la prova del cotó

La pluja d’aquest dilluns complica la mobilitat per carretera i això perjudica el servei de bus alternatiu a l’R3

El 9 Nou
16/10/2023
Granollers

El Pla Alternatiu de Transport (PAT) de Renfe per aquests tres primers mesos de tall ferroviari per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga passa aquest dilluns la prova del cotó. Serà el primer dia amb la demanda habitual de la línia que mou cada dia unes 12.000 persones. La pluja complica el trànsit a vies com la C-17 o la C-33 i això perjudica el pla de transport per carretera.

Fins aquest diumenge, informadors, personal de seguretat i conductors d’autobusos han tingut quatre dies –tres festius i un laboral enmig d’un pont– per afinar el dispositiu.

Per Montse Ayats, de la plataforma d’usuaris Perquè no ens fotin el tren, assegurava que dilluns és “la prova de foc” i confiava que aquests primers quatre dies amb menys passatgers hagin servit per “ajustar” el funcionament.

Divendres, primer laborable del servei, el volum d’usuaris va tornar a ser força reduït i no hi va haver problemes destacables. Tot i això, força usuaris encara arribaven a les estacions sense saber que no hi passaven trens. “Hem agafat un autobús directe fins a Centelles i està bé perquè anem més ràpids”, valorava divendres en Joel, que anava de Barcelona a Puigcerdà amb uns amics. “El que més està preocupant a la gent sobretot és si arribaran a temps a les seves feines i si podran complir els seus horaris”, explicava divendres la Maribel, una de les informadores que estava a l’estació de Centelles.

En aquests primers dies, sí que ha estat habitual a Mollet-Santa Rosa i Centelles veure gent carregada amb maletes que les havien de portar del tren al bus i del bus al tren. “Pensa que han de sortir de l’estació, baixar caminant i agafar un autobús. Hi ha gent que va carregada amb maletes i es molesten, per ells és incòmode, evidentment”, admetia la informadora de Centelles.

Perquè no ens fotin el tren ha fet un seguiment aquests dies i farà arribar propostes de millora a Renfe i al Departament de Territori. “Hem fet una llista i els la farem arribar perquè considerem que malgrat que hi hagi dificultats, la voluntat és que la línia funcioni”, apuntava Ayats.

Per exemple, ajustar millor els horaris dels trens o reforçar alguns serveis d’autobusos com els directes entre la Garriga i Centelles i Barcelona. “Cal que siguin suficients i que la gent que no hi cap no s’hagi d’esperar al següent”, diu Ayats. També recollia la incertesa que genera que no es concretin els horaris exactes de pas dels autobusos per totes les parades. “Ens queixem també que no diuen els horaris dels autobusos alternatius.”

Dijous les complicacions havien vingut per dos fets sobrevinguts al tall entre Mollet i Figaró per les obres: una robatori de cable a l’Hospitalet i una avaria elèctrica a Montcada que va obligar a tallar la circulació fins passades les 11 del matí entre les estacions de Montcada Bifurcació i Montcada Ripollet. Renfe va adaptar el dispositiu d’autobusos allargant els recorreguts fins a Barcelona.

LA PREGUNTA

Aprova els primers cent dies de Salvador Illa com a president de la Generalitat?

En aquesta enquesta han votat 58 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't