El 80% dels desplaçaments urbans a Mollet es fan a peu. És el principal sistema de mobilitat a dins de la ciutat, molt per damunt del vehicle privat (suma el 18% dels moviments), del transport públic (2%) o de la bicicleta (1%). En canvi, per sortir de la ciutat, transport públic i vehicle privat comparteixen protagonisme i representen, en tots dos casos, el 45% del total de desplaçaments.
Són dades del nou Pla de mobilitat urbana sostenible que tindrà una vigència de sis anys i que recull 35 accions per desenvolupar dividides en quatre eixos: els desplaçaments a peu, la mobilitat en bicicleta, el transport públic i el vehicle privat. El document s’ha aprovat amb els vots del PSC, Ara Mollet-ERC, Mollet en Comú-Podem i Junts. El PP i Vox s’hi van abstenir.
Entre les accions previstes, hi ha l’increment de l’amplada de les voreres, l’adaptació de passos de vianants per fer-los accessibles, l’ampliació de la xarxa de carrils bici i la creació de connexions ciclistes amb els municipis veïns, la creació de la segona línia de bus urbà o la incorporació de sistemes de regulació de l’aparcament a la via pública.
{{ comment.text }}