La policia de Granollers fa xerrades als instituts obre seguretat a les xarxes socials

Durant el curs, la Policia Local ha fet xerrades informatives a alumnes de diversos centres educatius sobre xarxes socials i altres temes

L’Azu, del grup de barri de la Policia Local de Granollers, va repartir uns globus a cadascun dels alumnes d’un grup de primer d’ESO de l’institut Carles Vallbona per fer un joc. Es tractava de caminar durant un minut per l’aula amb el globus a l’esquena i protegir-lo per tenir-lo sencer al final de la prova.

En el moment que va arrencar el joc, els estudiants van començar a empaitar-se per aconseguir petar els globus dels seus companys. Passat el minut, només dos globus estaven sencers i, per tant, van poder complir amb la missió: “L’objectiu era arribar al final del temps amb el nostre globus a l’esquena i era tan fàcil com caminar tots sense petar el dels altres”, explicava l’Azu als estudiants.

De seguida, establia un paral·lelisme amb la situació que es poden trobar a internet. “Al món on line, nosaltres sabem les nostres intencions però no sabem les dels altres.” “Si vosaltres mateixos enganyeu per accedir a aplicacions o jocs on no podríeu entrar per la vostra edat, què us fa pensar que la persona amb qui jugueu o parleu no us enganya també?”, va afegir.

Aquesta és una de les accions que va posar sobre la taula la xerrada sobre pantalles i internet segura que la Policia Local de Granollers va fer a dos grups de primer d’ESO de l’institut Carles Vallbona divendres passat. Durant el curs, també n’han anat fent a centres com l’EMT, el Marta Estrada, l’Escola Pia, l’Educem o el Mestres Montaña.

A partir d’una foto a Instagram, d’una noia fent dansa davant d’un centre esportiu, l’Azu els va fer reflexionar sobre la informació que es donava allà a totes les persones que es movien per aquella xarxa. “Fins i tot, hi ha gent que pot fer un robatori a casa vostra amb les dades que poseu a les xarxes. Si expliqueu que tots els dimarts aneu a classes de dansa, poden pensar que no hi haurà ningú a casa. És tan fàcil com tocar el timbre per comprovar-ho”, posava d’exemple.

Amb les diverses activitats, es busca alertar-los del perill de ser sotmesos a sexting –xantatges– si comparteixen fotos de contingut sexual amb els seus companys; de grooming, amb adults que es fan passar per menors per aconseguir informacions o fotografies íntimes, o de ciberbullying, assetjament a través de mitjans digitals.

Aquí, l’Azu va fer incidència en la importància de denunciar situacions d’assetjament –tant si les pateixen ells com companys– als professors, pares o la policia. Van quedar colpits quan el policia els va relatar la història d’un noia de la ciutat que es va suïcidar fa uns anys perquè no va poder suportar l’assetjament a la qual se la sotmetia. “Explicar-ho a algú salva vides”, va insistir.

Al final de la xerrada, l’Azu va demanar als alumnes una paraula amb la qual es quedaven: no refiar-se, prevenció o pensar abans d’actuar van ser algunes de les reflexions que van sortir per aconseguir mantenir sencer el globus que cadascú porta quan es mou per les xarxes.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 128 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't