Vigilants de seguretat de l’estació de Granollers-Centre i efectius de la Policia Local de la ciutat van intervenir divendres 28 d’abril cap a les 7 de la tarda al vestíbul de l’estació en detectar un grup format per una vintena de joves menors que volien accedir a la zona de les andanes sense bitllets i amb l’objectiu, segons van manifestar després, de gravar-hi un vídeo per difondre’l en xarxes socials.
Segons han explicat fonts policials a EL 9 NOU, el personal de seguretat de Renfe va detectar l’intent d’accés del grup després que dos d’ells –dos germans de 12 i 14 anys i veïns de Barcelona– marquessin un bitllet i subjectessin les portes dels torns per facilitar l’entrada de la resta d’adolescents. L’actuació dels vigilants per aturar-los va generar enrenou al vestíbul de l’estació.
Algunes persones que eren a la zona van alertar dels fets a una patrulla de la policia de barri, que estava patrullant pel sector de Sant Miquel i que just passava per la plaça Serrat i Bonastre.
Els agents van entrar al vestíbul per veure què passava i van intentar mediar amb els menors. A la vegada, van demanar suport d’altres dotacions policials, que hi van arribar en poca estona. En saber que els nois es volien colar, els agents van procedir a identificar els dos que facilitaven el pas de la resta.
En certificar que es tractava de menors, detallen fonts de la Policia Local de Granollers, els agents havien de portar-los a la comissaria per completar els atestats i, posteriorment, lliurar-los als seus pares, tal com estableix la normativa en actuacions amb persones de menys de 18 anys.
Els dos germans identificats, però, es van resistir a marxar amb la policia i el grup de joves va fer pressió per impedir-ho. Menors i policies van acabar sortint cap a l’exterior de l’estació. Els agents van anar conduint els dos germans identificats cap a un vehicle policial mentre d’altres efectius policials feien un cordó per separar-los de la resta.
Va ser un procés força lent que moltes persones van enregistrar amb els telèfons mòbils. De fet, alguns d’aquests vídeos s’han acabat penjant en xarxes socials com Tik-tok o Youtube aquests dies. Algunes persones que eren al lloc van retreure l’actuació dels policies mentre es produïa.
Cordó policial
Segons han apuntat fonts policials a EL 9 NOU, en cap moment no es fa fer ús de la força per conduir-los fins al vehicle policial. De fet, detallen, el menor de 12 anys –que és inimputable a judicialment– va passar una revisió mèdica posterior que va certificar que no tenia cap lesió. Un dels policies sí que va rebre diversos cops de peu i un altre fins a tres mossegades. Segons Renfe, dos vigilants també van patir alguns cops dels menors.
Ja a comissaria, la Policia Local va contactar amb la mare dels dos germans. Estava treballant i va derivar en una educadora dels nois, que va ser qui els va anar a buscar a comissaria. L’atestat policial es trasllada a la Fiscalia i al Jutjat de Menors. S’ha acompanyat de les imatges de les càmeres de l’estació.