Després de més de cinc anys de recollida amb contenidors, l’Ajuntament de Santa Eulàlia recuperarà aquesta tardor –en principi durant el mes de novembre– el sistema de recollida porta a porta que ja havia funcionat al municipi fins al gener de 2013.
A diferència d’aleshores, s’incorporaran elements tecnològics que permetran detectar i gestionar més incidències més ràpid. Els contenidors petits que rebrà cada habitatge i els bujols per als comerços o grans productors –ja s’ha adjudicat la compra– estaran identificats amb un xip que anirà vinculat a la referència cadastral. En el moment de la recollida, els operaris portaran un braçalet que llegirà el xip i els permetrà comunicar de forma ràpida i senzilla qualsevol incidència com la presència de brossa barrejada o d’una fracció que no es recull aquell dia. També es podrà controlar l’ús que cada veí fa del servei de recollida de brossa. L’Ajuntament també té en licitació el concurs per l’adquisició dels vehicles per fer la recollida que gestionarà el Consorci per a la Gestió de Residus del Vallès Oriental.
La recuperació del sistema porta a porta implicarà la supressió de tots els contenidors del municipi, també els de vidre, que en la primera etapa es van deixar. La recollida es farà amb un calendari unificat per a tot el municipi. Els veïns hauran de treure la brossa en la franja de 8 del vespre a 10 de la nit. A la zona del Rieral, es recollirà de nit. En canvi, a la resta del municipi es farà entre les 6 del matí i les 2 de la tarda, com a màxim.
{{ comment.text }}