Primer dia laborable sense incidències destacables per les obres de desdoblament a la línia R3

Aquest divendres ha estat el primer dia amb el servei directe entre Centelles i la Garriga cap a Barcelona en funcionament

Normalitat en el servei de Rodalies a l’R3 aquest divendres al matí durant el primer dia laborable després de l’inici del tall per les obres de desdoblament entre Parets i la Garriga. Des de primera hora, l’estació de Centelles ha acollit l’anada i vinguda de passatgers en un ambient tranquil, on els informadors dirigien els usuaris cap als busos que els portarien a destí.

L’afluència d’aquest divendres de pont, però, és un 40% inferior a la d’un dia normal. Des de Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats ha insistit en què la informació sobre els horaris i la logística ha arribat “tard i malament”. Reclamen que hi hagi personal “a totes les estacions”. Per Ayats, dilluns serà “la prova de foc” i confia que aquests dies serveixin per “ajustar” el funcionament.

Aquest divendres al matí a Centelles encara hi havia usuaris que el tall per les obres de desdoblament els havia agafat per sorpresa. Un d’ells és en Joel, que es dirigia amb uns amics a passar uns dies a Puigcerdà. Pretenien arribar-hi cap a les 12, però explica que no saben com els afectarà. Amb tot, el jove ha posat en valor el fet que des de Barcelona hi haguessin autobusos directes. “És el que hem agafat fins a Centelles, està bé perquè anem més ràpids així, no està malament”, ha dit.

N’hi ha d’altres, però, com la Katia o el Dionís, que ja coneixen el tall des de feia dies. En el cas de la Katia, ella és usuària habitual del servei per anar a la universitat, i espera que no hi hagi problemes quan dilluns l’agafi per anar a estudiar. Aquest divendres es mostrava contenta perquè durant els mesos que durin les obres, un trajecte que normalment fa en una hora i quart, el preveu fer en uns 45 minuts.

De la seva banda, en Dionís ha explicat que aquests dies de pont l’han vingut a visitar a casa uns amics de Cadis. La intenció d’aquests amics era marxar dilluns amb l’R3 a primera hora, per poder enllaçar directament amb l’AVE. Amb el tall per les obres de desdoblament i la incertesa de no poder arribar a l’hora, els amics han decidit marxar un dia abans de casa seva i faran nit en un hotel a prop de l’estació i evitar perdre l’AVE.

Arribar a temps a la feina

La Maribel és una de les cinquanta informadores que ha contractat Renfe perquè durant aquests mesos de tall acompanyi els usuaris a trobar l’autobús o el tren que els ha de portar al seu destí. “El que més està preocupant a la gent sobretot és si arribaran a temps a les seves feines i si podran complir els seus horaris”, ha explicat.

Des de l’inici del tall, malgrat que explica als usuaris que les obres són per una millora considerable a la via i que després repercutirà en un servei més àgil, la informadora diu que s’ha trobat amb passatgers que ho entenen, però n’hi ha d’altres que s’enfaden, “hi ha una mica de tot”. “Per la gent que ve o va des de Centelles és molt còmode, perquè venen o van directament a la parada d’autobús i se’n van”, ha explicat.

Però també hi ha inconvenients per les persones que van a altres estacions: “Pensa que han de sortir de l’estació, baixar caminant i agafar un autobús. Hi ha gent que va carregada amb maletes i es molesten, per ells és incòmode, evidentment”.

Més informació i més informadors a totes les estacions

“Està clar que hem de donar un temps perquè tot plegat es vagi posant en ordre, però el que és evident és que ha fallat la informació prèvia”, ha explicat la portaveu de Perquè no ens fotin el tren, Montse Ayats. Aquest divendres ella ha fet el trajecte de Torelló a Vic i ha explicat que quan la gent ha arribat a l’estació molts no sabien que hi havia un tall, ni tampoc sabien les alternatives que hi havia.

“No ho sabien perquè es van fer públiques fa quatre dies” i ha assegurat que a l’estació tampoc hi havia ningú que els pogués informar. Per la plataforma, la informació ha arribat “tard i malament”. “No hi ha prou informació”, ha afegit.

“Dilluns serà la prova de foc pel servei”, ha dit Montse Ayats. “Aquests quatre dies esperem que serveixin per ajustar qüestions que ja es veu que no funcionen i confiem que tant Renfe com Territori responguin als problemes que vagin sorgint”, ha afegit la portaveu. “Nosaltres hem fet una llista i els la farem arribar perquè considerem que malgrat que hi hagi dificultats, la voluntat és que la línia funcioni”, ha afegit.

Entre els greuges que faran arribar als responsables hi ha ajustar millor els horaris de trens o el fet de reforçar algunes línies d’autobús. “No pot ser que arribem a les estacions i no sapiguem si aquell tren passarà d’aquí a mitja hora o d’aquí a tres quarts. Ens queixem també que no diuen els horaris dels autobusos alternatius. O per exemple els busos directes, que és una millora molt important perquè inicialment no estaven previstos, cal que siguin suficients i que la gent que no hi cap no s’hagi d’esperar al següent”, ha explicat Montse Ayats.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 175 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't