Primeres afectacions al trànsit per les obres de millora de la C-59 entre Sant Feliu i Moià

Els treballs de millora afecten un tram de 16 quilòmetres i comporten una inversió de 6,4 milions d’euros

Les obres de millora de la carretera C 59 entre Sant Feliu i Moià ja estan en marxa. Els treballs han començat aquesta setmana i es preveu que s’allarguin 11 mesos. Afectaran els 16 quilòmetres que uneixen Sant Feliu, Castellterçol, Sant Quirze Safaja i Moià, informa Roger Rams.

Amb l’arrencada, hi ha també les primeres afectacions a l’altura de Sant Feliu. Entre els quilòmetres 22 i 25, des del Cim d’Àligues fins a l’encreuament amb la carretera C-1413b direcció Centelles. Les obres obliguen a donar pas alternatiu en alguns punts. No està previst que es talli la via totalment més enllà d’algun moment molt puntual i amb una mínima afectació.

L’obra, a més, s’executa per trams per evitar una afectació al trànsit simultània als 16 quilòmetres on es faran les millores amb una inversió prevista de 6,4 milions.

L’objectiu principal és, segons han apuntat fonts del Departament de Territori, augmentar la seguretat a la via, millorar-ne el trànsit i integrar-la a l’entorn. Per això algunes de les accions que s’estan fent són ampliar els marges a algunes corbes per tal de facilitar el traçat als vehicles pesants, asfaltar les esquerdes que hi ha al paviment per evitar accidents amb motocicletes i bicicletes, i millorant els accessos als polígons industrials, sobretot el Pla de la Costa de Sant Feliu, que compta amb carrils d’incorporació directes a la carretera.

Un cop reparats els desperfectes de la calçada es preveu que s’asfalti de nou. Al nord de Sant Feliu, també s’instal·larà un separador de fluxos entre els dos sentits de la circulació per reduir el risc de xocs frontals.

Factors de risc

Un dels principals factors de risc que presenta aquest tram de la C-59 i on el projecte també preveu actuar són les parades d’autobús, Moltes són al voral de la carretera, fet que obliga els autobusos a fer la parada ocupant part de la calçada. Això posa en risc als passatgers que hi pugen o baixen, i provoca retencions perquè els vehicles no tenen espai per avançar l’autobús mentre està aturat. És per això que es fan nous apartadors a totes les parades.

Passos de fauna

El projecte també preveu la creació de passos de fauna sota la calçada en alguns punts on s’han detectat accidents per topades amb animals com senglars o cabirols. S’hi inclouen tanques laterals per encaminar la fauna cap als passos i evitar que entrin a la calçada. També s’aprofiten les accions per a l’estesa de la xarxa de fibra òptica al voral de la calçada.

LA PREGUNTA

Creieu que el Barça de Hansi Flick pot fer una bona temporada amb la plantilla que té en aquests moments?

En aquesta enquesta han votat 249 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't