La prohibició del pas de camions per la ronda Sud, de Granollers, que entrarà en vigor en els propers dies, ha encès l’empresariat de Granollers, en particular el d’alguns dels polígons industrials més propers a la via de comunicació. Des de l’Associació d’Empresaris del Polígon de Palou Nord lamenten que la mesura no se’ls hagi ni comunicat.
“Ja no és que no se’ns hagi buscat per consensuar les mesures, és que no se’ns ha ni avisat, i així no és possible que ho comuniquem als empresaris ni aquests als transportistes”, es lamenta el secretari general de la Unió d’Empresaris Intersectorial, on està representada l’associació del polígon, Joaquim Colom. El responsable de l’entitat expressa les queixes cap a l’Ajuntament i la Generalitat. “És inaudit que cap de les dues administracions ens hagin informat”, diu Colom.
L’entitat considera “indignant” que s’assabentessin dels canvis a través d’EL 9 NOU. “No teníem cap coneixement que s’estigués treballant en aquesta prohibició i ha estat pitjor encara saber que no està disponible ni el pla de mobilitat alternatiu”, explica Colom. “Seria bo saber com les empreses dels quatre principals polígons de la ciutat [Palou Nord, Congost, Font del Ràdium, Coll de la Manya] podran moure els camions; com s’ho farà Carrefour, o BonPreu o les dues plataformes logístiques que estan a punt de posar-se en funcionament a Palou, o les empreses que ja hi treballen.”
“Si se’ns hagués consultat, s’haurien pogut buscar alternatives raonables i coherents, que no suposin haver de recórrer mitja comarca per arribar al polígon i congestionar més carreteres com la C-17.”
L’associació empresarial ha demanat trobades amb l’Ajuntament per conèixer les alternatives de transport que es proposen. “El mínim que es pot demanar és tenir informació sobre com han de circular els camions. El problema és que quan ho parlem ja serà tard”, lamenta Colom.
Els veïns celebren la mesura però reclamen mitjans per controlar-la
L’assemblea veïnal Integració ronda i sud de Granollers celebra la decisió de prohibir el pas de camions pel tram urbà de la ronda Sud però demanen que es posin mitjans perquè es compleixi. “És un pas però és un pas incomplet si no hi ha un control amb un sistema de càmeres amb lectors de matrícules o amb presència policial”, diu Isabel Mañas, portaveu de la plataforma.

Entén que si no s’adopten mesures passarà com amb la restricció de pas de camions de mercaderies perilloses o el límit de velocitat a un màxim de 50 quilòmetres per hora, que, sosté, no tothom respecta. Els veïns també reclamen radars de velocitat i que l’Ajuntament assumeixi la titularitat del tram urbà de la C-352. Aquest dimecres van fer una nova manifestació i van tallar el trànsit una hora. El 15 de febrer hi tornaran.